جوزف مانوئل آیس تازه مسلمان پرتغالی با اشاره به چگونگی اسلام آوردن خود گفت: در یک خانواده یهودی به دنیا آمده‌ام که پدرم زمینه آشنایی من با دین اسلام را فراهم آورد، او انسان عاقل و فهیمی است که برای آشنایی با سایر ادیان تحقیقات بسیاری انجام داده تا بیشتر نسبت به دین و خدا آشنا شود.

این جوان تازه مسلمان افزود: از آنجایی که دین مسیحیت نتوانست پاسخگوی سؤالات بنیادی من باشد، همچنین به تبعیت از پدرم راجع به ادیان مختلف مطالعه بسیار انجام دادم و تلاش کردم تا نسبت به سایر ادیان و انتخاب بهترین دین شناخت پیدا کنم.

وی با بیان اینکه تنها اسلام پاسخ‌های قانع‌کننده و روشن برایش داشته است، ادامه داد: باید اعتراف کنم که ابتدای راه هستم و در این مسیر قرار گرفتم تا حقایق این دین را با مطالعه و شناخت کشف کنم و از همسر آینده‌ام که یک مسلمان است وظایف و تکالیف شرعی را بیاموزم.

مانوئل آیس اظهار کرد: یکی از اصول زندگی در غرب احترام به عقاید یکدیگر است و مردم در انتخاب دین آزادند و به اینکه شخص چه عقیده و مذهبی دارد اهمیت نمی‌دهند، من نیز به عنوان یک مسلمان حق دارم از عقاید خودم پیروی کنم.

این جوان تازه مسلمان افزود: اولین باری است که به حرم مطهر امام هشتم(ع) مشرف می‌شوم و تنها توصیفی که می‌توانم از این مکان مقدس داشته باشم محیط گرم و صمیمی و سرشار از معنویت آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.