از ساعت 18:30 امروز در سالن دوازده هزار نفری آزادی تیم ملی ایران در جریان رقابت های والیبال قهرمانی آسیا مقابل چین قرار گرفت و در نهایت به برتری رسید. این برد ایران در اولین بازی دوم رقابت ها در حالی بدست آمد که شاگردان کولاکوویچ روز یکشنبه شکست عجیبی را مقابل استرالیا متحمل شده بودند و امروز به نوعی انتقام آن بازی را از چینی ها گرفتند.

در ست اول این مسابقه تیم چین بازی را خوب شروع کرد، اما ایران اجازه خودنمایی به این تیم نداد و در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. هدایت تیم ملی چین برعهده رائول لوزانو، سرمربی سابق تیم ملی ایران است. برتری تیم ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود شاگردان کولاکوویچ هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران تمام شد.

در ست دوم هم تیم ملی ایران در حالی به برتری رسید که در ابتدا خیلی ها تصور داشتند والیبالیست های ایران این ست را هم به حریف واگذار خواهند کرد. چراکه چینی ها در این ست حتی ۵ امتیاز هم از ایران پیش افتادند اما از یک جایی به بعد این شاگردان کولاکوویچ بودند که اختلاف را کم کردند و روی امتیاز ۱۵ از حریف پیش افتادند و ست را هم با برتری به سود خودشان پایان دادند.

در ست سوم مسابقه هم اتفاقی که همه انتظارش را داشتند رخ داد. تیم ملی والیبال ایران از همان ابتدا فاصله زیادی را با حریف ایجاد کرد و چینی ها هم توان مقابله با سروقامتان ایران و جبران نتیجه را نداشتند. در نهایت تیم ملی والیبال ایران ۳-۰ پیروز دیدار مقابل چین شد.

شاگردان کولاکوویچ فردا ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هند خواهند رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.