به گزارش رویترز، به دنبال حملات  روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت بنزین امروز در آمریکا نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافت.

گزارش وب‌سایت کلوپ موتور نشان داد، متوسط قیمت بنزین ملی در آمریکا ۳ سنت افزایش یافت و به ۲.۵۹ دلار در هر گالن رسید.

روز شنبه، تاسیسات نفتی عربستان در منطقه البقیق و الخریص هدف حملات پهپادی قرار گرفت، تولید نفت این کشور ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

جینتی کاسلانو، سخنگوی وب سایت کلوپ موتور گفت: «آمریکا می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت محلی بنزین این هفته شروع به افزایش کند. این افزایش می‌تواند در ماه جاری میلادی تا یک چهارم قیمت هر گالن ادامه داشته باشد.»

«چه این روند کوتاه یا بلندمدت باشد، با قیمت نفت خام و اینکه تاسیسات عربستان با چه سرعتی تعمیر شود و به تولید بازگردد، تعیین خواهد شد.»

به گزارش فارس، بزرگترین پالایشگاه و تأسیسات فرآوری نفت جهان در مناطق «البقیق» و «الخریص» روز شنبه به وسیله ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی ارتش و گروه‌های مردمی یمن به آتش کشیده شد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت: این اتفاق بدترین شوک برای بازارهای نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال ۱۹۹۰ است. این میزان نفت از دست رفته، حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ نیز بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.