در پی انتشار اخباری مبنی بر دعوت کره شمالی از رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به این کشور، «دونالد ترامپ» روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که برای سفر به «پیونگ‌یانگ»، «آمادگی ندارد».

بنا به گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، با اینحال، ترامپ درباره گزارشات رسانه‌ها مبنی بر دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از وی برای سفر به پیونگ‌یانگ هیچ اظهارنظری نکرد.

یک روزنامه کره جنوبی روز دوشنبه با استناد به منابع دیپلماتیک، گزارش داد که «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در ماه گذشته میلادی (آگوست) با ارسال نامه‌ای از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به پیونگ‌یانگ دعوت کرده است.

ترامپ در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در کاخ سفید در خصوص تمایل برای سفر به کره شمالی علیرغم آنکه مدعی شد روابط وی با کیم «بسیار خوب» است، گفت: «احتمالاً نه».

وی ادامه داد: «در آینده بسته به آنچه که رخ دهد، چنین کاری (سفر به کره شمالی) را انجام می‌دهم. مطمئنم که او نیز عاشق آمدن به آمریکا است. اما نه، فکر نمی‌کنم برای آن آمادگی داشته باشم. فکر می‌کنم هنوز راههایی را باید طی کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تاکنون سه دوره مذاکرات رو در رو انجام داده‌اند که جدیدترین آن در منطقه غیرنظامی دو کره بود که در آنجا توافق کردند که مذاکرات متوقف شده درباره برنامه اتمی کره شمالی را از سر بگیرند و یکدیگر را به پایتخت کشورهای خود دعوت کردند.

با اینحال، آمریکا از آن زمان تاکنون، اعمال فشار به کره شمالی را افزایش داده است و علیرغم هشدارهای پیونگ یانگ، رزمایشی را با سئول در شبه‌جزیره کره انجام دادند که به همین دلیل، کره شمالی نیز آزمایشات موشکی خود را ادامه داد و چندین بار از آن زمان تاکنون موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد و هیچ مذاکراتی از ۹ تیر تاکنون بین دو کشور انجام نگرفته است.

ترامپ در حالی در خصوص سفر به کره شمالی ابراز بی میلی کرده است که پیش از این ابراز امیدواری کرده بودکه تا اواخر سال جاری میلادی بتواند با کیم دیدار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.