نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز از آمادگی واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی خبر داد.

براساس گزارش «استریت‌تایمز»، «استفان بیگان»، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی پس از دیدار با «لی دو هون» همتای کره جنوبی خود گفت: «ما به محض اعلام همتایان کره شمالی، آماده مذاکرات هستیم.

مذاکرات میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ در ماه فوریه در هانوی پایتخت ویتنام و سپس در ماه ژوئن در دهکده مرزی پیگیری شد اما تا کنون نتیجه مشخصی نداشته است. 

طبق این گزارش، انتظار می‌رود که پس از پایان یافتن رزمایش مشترک میان کره جنوبی و آمریکا، این مذاکرات مجددا از سرگرفته شود.

بیگان گزارشات رسانه‌ها مبنی براینکه او قرار است به زودی یک پست دیپلماتیک در روسیه را بپذیرد، تکذیب کرد و گفت که وی همچنان بر روی جریان کره شمالی متمرکز و به طور کامل به هدف خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی متعهد است.

اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور ۲۲ خردادماه برگزار شد و با توافق بر سر یک سند چهار بندی درباره موضوعاتی از قبیل «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» به پایان رسید.

رایزنی‌های دو طرف بعد از نشست سنگاپور تشدید شد اما اختلاف‌ها بر سر تحریم‌های آمریکا و تفسیرهای دو کشور درباره معنای «خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره» سبب شد که پیونگ یانگ با انتقاد ازمواضع یک جانبه واشنگتن، به آمریکا درباره احتمال از سرگیری برنامه‌ هسته‌ای خود  هشدار بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.