به گزارش راشاتودی، حمله ای که توسط پهبادهای بدون سرنشین به تاسیسات آرامکو اتفاق افتاد نه تنها دو مرکز اصلی این شرکت ملی نفت و استخراج آنها را فلج کرده است بلکه راه های صادرات نفت این شرکت نیز به شدت تحت تاثیر این اتفاق آسیب دیده اند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص می‌گوید:" حمله پهبادهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو باعث شد که عربستان مجبور به بستن خطوط انتقال نفت این شرکت به بحرین که روزانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار بشکه نفت انتقال می دهد شود و در حال حاضر پالایشگاه‌های نفت بحرین منتظر رسیدن نفت عربستان‌اند."

در حال حاضر کشور بحرین به دنبال راه‌های دیگری برای تامین دو میلیون بشکه نفت سعودی است و ممکن است که برای تامین آن از نفتکش استفاده کند.

آرامکو طی حادثه شنبه گذشته مجبور شد دو پایگاه‌ تولید نفت خام خود را ببندد و همین اتفاق تولید نفت خام جهانی را ۵ درصد کاهش داد. همچنین استخراج و تولید نفت عربستان نیز در پی این اتفاق به نصف کاهش پیدا کرد.

پس از اینکه عربستان اعلام کرد که تولیدات نفتش به نصف کاهش پیدا کرده است امریکا برای تامین نفت جهانی اعلام آمادگی کرد و به گفته کارشناسان این اتفاق ها احتمال افزایش قیمت نفت تا بشکه ای ۱۰۰ دلار را افزایش می دهد.

آخرین آمارها از وضعیت قیمت نفت نشان می دهد که ارزش این طلای سیاه روز به روز در حال افزایش است و امروز هر بشکه نفت برنت به قیمت ۶۷ دلار و هر بشکه نفت WTI به قیمت ۶۲ دلار به فروش می رسد.

ولی پیش‌بینی‌ها به طور کامل  به وقوع نپیوسته است و نفت برنت نتوانست رکورد قیمت ۸۰ دلار را در روز سه شنبه بشکند و سرعت حرکت صعودی آن کاهش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.