محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در واکنش به اظهارات امروز سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این که منتظر اقدام جدی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره توییت دو نماینده مجلس در ماجرای سحر خدایاری هستیم، گفت: بنده بارها گفته‌ام که طبق برداشت حقوقدانان عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت منوط به ارائه شکواییه از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی است و هیئت نظارت بعد از رسیدن شکواییه موضوع را بررسی می‌کند.

وی افزود: با توجه به این که مجلس در تعطیلات به سر می‌رود هنوز شکواییه از قوه قضاییه به دستمان نرسیده است البته این احتمال متصور است که شکایت وجود داشته باشد، ان‌شاءالله در اولین روز شروع کار مجلس بعد از تعطیلات شکایات رسیده را بررسی می‌کنیم.

جمالی یادآور شد: تاکنون دادستانی به عنوان مدعی العموم در موضوعات مختلف شکایاتی را به هیئت نظارت فرستاده و ما آن را بررسی کردیم این که چقدر احکام هیئت موثر بوده یا نه، همه براساس قانون مصوب مجلس هشتم درباره اختیارات هیئت نظارت  است که هیئت از نظر حقوقی بیشتر از آن نمی‌تواند اقدام کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در واکنش به این بخش از صبحت‌های اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این که اگر  اقدام هیئت نظارت موثر نباشد دادسرا  نسبت به اقدام قضایی پیگیری لازم را خواهد داشت، گفت: باید ببینیم که چطور قرار است این موضوعات حل و فصل شود موضوعاتی که جزو توافقات هیئت رئیسه مجلس در جلسه با آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه مطرح شد. به هر حال ما منتظر شروع مجلس هستیم ولی قدر مسلم هماهنگی هیئت نظارت با دستگاه قضایی می‌تواند مفیدتر باشد.

به گزارش ایسنا، امروز اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال برخورد قضایی با یک رسانه و دو نماینده مجلس در ماجرای سحر خدایاری گفت: انتظار اولیه ما اصلاح رویه توسط خود اشخاص است و بعد هم منتظر اقدام جدی هیئت نظارت بر مطبوعات و نمایندگان هستیم و اگر اقدامی نشد یا موثر نبود دادسرا نسبت به اقدام قضایی پیگیری لازم را خواهد داشت.

بعد از ماجرای سحر خدایاری، علی مطهری و پروانه سلحشوری نمایندگان تهران در دو توییت جداگانه نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.