روزنامه تایمز در ادامه نوشت: با انعقاد این قرارداد مخفی، برلین با فروش جنگ افزارهای فرانسوی که از قطعات آلمانی در تولید آن ها استفاده می شود، به کشورهای ناقض حقوق بشر، مخالفت نخواهد کرد.

به نوشته تایمز، سیاست حقوق بشری آلمان موجب خشم فرانسویان شده است زیرا به نظر فرانسه، مانع تشکیل نیروی دفاعی مشترک اتحادیه اروپا می شود.

روزنامه تایمز به نقل از گزارش سازمان پژوهشی صلح بین الملل در سوئد نوشت فرانسه سومین صادر کننده بزرگ اسلحه در جهان است و 6 و 8 هم درصد از جنگ افزارهای جهان را می فروشد. آمریکا با 36 درصد در صدر فروشندگان سلاح در جهان است.

عربستان عمده ترین خریدار سلاح از امریکاست و پس از امریکا ، انگلیس بیشترین جنگ افزارها را به عربستان فروخته است.

مرکز قانونی برای حقوق و توسعه یمن همزمان با سالروز تجاوز عربستان به یمن اعلام کرد از آغاز این تجاور فقط حدود 38 هزار غیر نظامی با بمب و سلاح به قتل رسیدند که بیشتر انان زنان و کودکانند.

مخالفت با فروش سلاح و جنگ افزارهای انگلیسی به عربستان مدتهاست در این کشور آغاز شده اما نتوانسته است مانع از فروش سلاح به عربستان در حال جنگ با مردم یمن شود.

با اینکه سازمان ملل متحد و چندین نهاد و سازمان حقوق بشری توقف فروش سلاح به عربستا ن را خواستار شدند گزارشهای منتشر شده در انگلیس از فروش حدود پنج میلیارد پوند جنگ افزار های انگلیسی به عربستان از آغاز تجاوز این کشور به یمن حکایت دارد.

رژیم عربستان با چراغ سبز امریکا و هم پیمانانش و به سرکردگی بن سلمان ولیعهد سعودی ششم فروردین سال 1394 به امید تسلط بر یمن در مدت چند هفته ، تجاوز به این کشور را از زمین و هوا آغاز کرد اما برغم استفاده گسترده از جنگ افزارهای خریداری شده از همپیمانان غربی نه تنها نتوانسته به اهداف خود در یمن دست یابد بلکه پایه های اقتصادی و سیاسی این کشور نیز با اقدامات مقاومت فعال مردم یمن به چالش کشیده شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.