سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به آتش سوزی که امروز در محوطه اطراف قلعه فلک الافلاک اتفاق افتاده است، گفت: یکی از گردشگران ته سیگار خود را بدون ملاحظه در باغچه کنار ورودی قدیم قلعه فلک الافلاک انداخته بود و از آنجایی که در فصل گرم سال قرار داریم و بسیاری از گیاهان خشک شده‌اند، این امر منجر به وقوع آتش سوزی در فضای سبز شد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی، حدود ۳۰ تا ۴۰ متر از فضای سبز دچار حریق شده بود که باحضور نیروهای آتش نشانی و یگان حفاظت، مهار شد. از آنجایی که در کنار در ورود قدیم قرار دار، از قلعه و آثار تاریخی محوطه آن فاصله دارد از این رو آسیبی متوجه آثار تاریخی و بنای قلعه نشده است.

قاسمی یادآور شد: از آنجایی که نیروی کافی برای نظارت و پایشش جای جای محوطه قلعه در اختیار نداریم، ممکن است چنین اتفاقاتی بیافتد البته تمام تجهیزات ایمنی و امنیتی موجود بود چراکه در غیر اینصورت ممکن بود تمام قلعه فلک الافلاک در آتش بسوزد. در نخستین ثانیه‌ها متوجه شدیم و آتش را مهار کردیم. این آتش سوزی حدود ۱۰ دقیقه طول کشید و باغچه‌ای که در حریم بود سوخت که البته به زودی ساماندهی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.