وزیر خارجه ژاپن در سخنانی اظهار داشت که حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان موجب بی‌ثبات شدن اوضاع در غرب آسیا می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان ایچ کی» «توشیمیتسو متگی» وزیر خارجه ژاپن روز یکشنبه حمله پهپادی  به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه ژاپن در بیانیه‌ای بدین منظور گفت که برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه برای جامعه جهانی بسیارمهم است.

 ژاپن بخش عمده نفت خود را از خاورمیانه تامین می‌کند و در صورت بروز هرگونه بحران در این منطقه، اقتصاد این کشور با چالش‌ مواجه خواهد شد.

به نوشته ان اچ کی، وزیر خارجه ژاپن در ادامه اظهار داشت که عرضه پایدار نفت پایدار از خاورمیانه برای ثبات و رونق اقتصاد جهانی از جمله «ژاپن» ضروری است.

این در حالی است که وزیر انرژی عربستان طی روزهای گذشته با تایید توقف نیمی از تولید نفت در این کشور بعد از عملیات پهپادی علیه پالایشگاه‌های نفتی در «بقیق» و «خریص»، گفت اطلاعات متعاقب طی ۴۸ ساعت آینده ارائه می‌شود.

 به نوشته ان اچ کی، رئیس دستگاه دیپلماسی ژاپن در خاتمه افزود که دولت این کشور متعهد به تعامل مستمر با منطقه و همکاری با کشورهای خاورمیانه به منظور حفظ و تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه متعهد است.

نخست وزیر ژاپن  نیز در اقدامی برای رفع تنش در منطقه، از تمایل خود برای دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که تا چند روز دیگر برگزار می شود، خبر داد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.