دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی جدید ادعا کرد: به خاطر دارید که ایران یک فروند پهپاد (آمریکایی) را به این ادعا که در محدوده هوایی این کشور بوده، ساقط کرد درحالی که این پهپاد نزدیک آن نیز نبوده است. آن‌ها با وجود اینکه از حقیقت خبر داشتند، به این دروغ بزرگ خود ادامه دادند. حال نیز می‌گویند که ارتباطی با حمله به عربستان سعودی ندارند؛ خواهیم دید."

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی این اتهام بی‌اساس را مطرح می‌کند که در ماجرای سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور در خلیج فارس، تصاویر ماهواره‌ای به وضوح ورود چندین کیلومتری پرنده آمریکایی به حریم هوایی ایران را نشان می‌داد و آمریکا هیچگاه نتوانست ادعای خود مبنی بر ساقط شدن پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی را ثابت کند.

بنابر اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله یمن، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف گرفت.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی این حمله در توییت‌هایی بی‌اساس نوشت: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است! ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به این اتهامات گفت: پالایشگاه نفتی عربستان سعودی را یمنی‌ها زده‌اند این موضوع چه ربطی به ایران دارد. حرفی که در این زمینه مطرح شده است حرفی بی‌ربط و نادرست است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.