تیم فوتبال استقلال شب گذشته در مسجدسلیمان مقابل نفت متوقف شد و از سه بازی گذشته تنها دو امتیاز کسب کرد از سوی دیگر استقلالی‌ها نسبت به داوری محمدرضا اکبریان انتقاد کرده و حتی شکایت رسمی خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کردند. 

متن گفت‌وگوی فتحی را در زیر می‌خوانید: 

همه حوادث داوری برای استقلال رقم می‌خورد

استقلال شب گذشته در مسجدسلیمان به تساوی رسید اما ظاهرا شما از بابت داوری گلایه‌های زیادی دارید؟ 

همینطور است ما در بازی با فولاد خوزستان در تهران به خاطر اینکه داور بازی وقت را بیش از اندازه گرفت و آن لحظات را مدیریت نکرد دو امتیاز از دست دادیم و دوباره اتفاقات سال گذشته در حال تکرار است. من در برنامه زنده شبکه سه  هم تاکید کردم اگر در بازی با فولاد داور سوت بازی را راس موعد مقرر می‌زد ما امتیازات آن مسابقه را کامل می‌گرفتیم و در بازی دیشب هم که دیدید چه شد ظاهرا همه حوادث داوری باید برای استقلال رقم بخورد و از طرف دیگر مرّ قانون باید فقط برای باشگاه ما اجرا شود. 

با چند سوت ساده زحمات ما بر باد می‌رود

ظاهرا با اخراج اسماعیلی هم اعتراض داشته‌‌اید؟ 

بله همینطور است؛ ما یک بر صفر از حریف پیش بودیم که پنالتی مسلم روی دیاباته گرفته نشد سپس توسط تبریزی به گل سالم رسیدیم اما داور باز هم آن را قبول نکرد در ادامه یک خطای معمولی را داور بازی با کارت قرمز جریمه کرد که همین باعث شد یک بازیکنمان را هم برای دربی از دست بدهیم. وقتی این اتفاقات می‌افتد ما چه کار باید انجام دهیم؟ به نظر شما یک تیم باید در زمین چه کار کند؟ سر ما را بریدند ولی کاری نمی‌شود کرد. من مدیرعامل با اعضای هیات مدیره تمام تلاشمان را کرده‌ایم که پیش قرارداد بازیکنان را بدهیم بحث صدور مجوز حرفه‌ای را حل کردیم از خواب و خوراکمان زده‌ایم تا مشکلات حل شود اما با چند سوت ساده تمام زحمات ما بر باد رفته است. شما به من بگویید باید چه کار می‌کردم؟ وقتی این همه اشتباه علیه یک تیم صورت می‌گیرد مطمئن باشید آن تیم نابود می‌شود. 

بازیکنی که باید ۳ جلسه محروم شود بخشیده می‌شود ولی قانون فقط برای استقلال است

ظاهرا هم از داوری شکایت کرده‌اید و هم خواستار پاک شدن کارت قرمز اسماعیلی هستید؟ 

بله امروز اول وقت شکایتمان را ارائه کردیم و تقاضا داریم اخطار اسماعیلی پاک شود. باز هم می‌گویم نمی‌دانم چرا اشتباهات علیه استقلال رقم می‌خورد مثلا فلان بازیکن باید دو یا سه جلسه محروم شود اما این اتفاق نمی‌افتد ولی از طرف دیگر مرّقانون برای استقلال اجرا می‌شود و همه چیز را به لحاظ قانونی برای ما رقم می‌زند. 

استقلال باید الان ۷ امتیاز داشت

شما قبول دارید که استقلال در سه هفته گذشته خوب نتیجه نگرفته است؟ 

من قبول دارم و منکر این نیستم. اما اعتقاد دارم الان تیم ما باید هفت امتیاز داشت اگر این اشتباهات علیه ما رقم نمی‌خورد زحمات ما با برخی اشتباهات نادیده گرفته شده است. 

امنیت در شهرستان‌ها را ما نباید تامین کنیم

بعد از بازی شب گذشته شیشه اتوبوس استقلالی‌ها شکست اما مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان مدعی شد شاید خود استقلالی‌ها شیشه اتوبوس را شکستند؟ 

(می‌خندد) این موضوع را باید سازمان لیگ پاسخ دهد ما در مسجدسلیمان میهمان بودیم و به هر حال آنها باید امنیت استادیوم را فراهم می‌کردند از بازیکنان تیم بپرسید در رختکن چه بلایی به سر آنها آمده و چگونه اتوبوس تیم ما را بدرقه کردند. اینها مسائل جزئی و ابتدایی فوتبال است که خود سازمان لیگ باید پیگیر آن باشد و خدای نکرده اگر یکی از آن سنگ‌ها به عوامل تیم ما برخورد می‌کرد چه کسی پاسخگو بود. من فکر نمی‌کنم اگر تیمی از شهرستان به تهران بیاید با آنها اینگونه برخورد کنند. 

قانون ۹۰ به ۱۰ در دربی اجرا می‌شود

فارس: ظاهرا برای دربی هم برنامه‌ریزی شده که قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا شود؟ 

بله؛ امروز نشستی در سازمان لیگ به همراه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آقای حیدر بهاروند،‌سعید فتاحی و مهندس کریمی برگزار شد و مقرر گردید که قانون ۹۰ به ۱۰ در دربی  آینده اجرایی شود؛ البته باید زیرساخت آن فراهم شود و ما باید ظرف ۲۴ ساعت این سامانه را طراحی کنیم که پاسخگوی ۹۰ درصد هواداران استقلال برای بازی روز یکشنبه باشد. در حال رایزنی هستیم که این اتفاق رخ بدهد. 

استراماچونی هنوز بازیکن جدیدی نخواسته است

ماجرای درخواست بازیکنان جدید توسط سرمربی استقلال چه شد، آیا او بازیکن جدیدی خواسته است؟ 

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم استراماچونی درخواستی از ما نکرده است جذب بازیکن جدید قطعا باید نظر سرمربی صورت بگیرد و ما هم اعلام کرده‌ایم هر وقت مربی تیم از ما بازیکنی را بخواهد بلافاصله برایش اقدام خواهیم کرد. 

شما خلایی در تیم احساس نمی‌کنید؟ 

این موضوع در حیطه وظایف من نیست و یک  بحث کاملا فنی محسوب می‌شود. سرمربی تیم چند وقت پیش گفت یک مهاجم می‌خواهد و ما هم از او خواستیم که فرد مورد نظرش را معرفی کند تا الان هم که با شما حرف می‌زنم هنوز بازیکنی به ما معرفی نشده است.

منتظر حکم استیناف در مورد بلبلی هستیم

ماجرای بلبلی چه شد؛ آیا بابت رای وی به کمیته استیناف اعتراض کرده‌اید چون مهدی دادرس اعلام کرده بود اعتراضی به استیناف نرسیده است. 

بله، ما اعتراض کردیم و نامه اعتراض‌مان هم وجود دارد. منتظر هستیم تا دوستان در این باره تحقیق کنند. 

ظاهرا امروز جلسه هیات مدیره دارید؟ 

ما هر روز جلسه هیات مدیره داریم، طی سه هفته گذشته بیش از ۱۲-۱۰ جلسه برگزار کردیم و برای کسب مجوز حرفه‌ای خواب و خوراک نداشتیم. 

 استراماچونی به کارش ادامه می‌دهد

به عنوان سوال آخر شنیده شده اگر استقلال دربی را ببازد استراماچونی برکنار می‌شود شما این موضوع را تایید می‌کنید؟ 

خیر، استراماچونی مربی ما است و ما سعی می‌کنیم روز به روز با او بهتر شویم و نتایج بهتری بگیریم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.