«سامانتا پاور» روز گذشته(یکشنبه) در گفت وگو با برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری «سی بی اس نیوز» افزود:‌ توانایی آمریکا برای ایفای نقش رهبری در عرصه جهانی با رویکرد «غیرمحتاطانه» «حمله» به کشورهای متحد و «برقراری روابط نزدیک» با دولت های سرکوبگر در سراسر جهان تضعیف شده است.

وی تصدیق کرد که آمریکا نمی تواند همه مسوولیت حفظ و حراست از حقوق بشر، صلح و ثبات در جهان را برعهده بگیرد و کشورهای متحد آمریکا باید به آمریکا کمک کنند تا به تعهدات خود به دنبال جنگ جهانی دوم عمل کند.  

این دیپلمات پیشین آمریکایی بر تفاوت عمده بین رویکرد دولت قبلی آمریکا و دولت کنونی تاکید کرد و رویکرد دولت ترامپ را حمله به نهادهای دموکراتیک در داخل، تضعیف به اصطلاح نقش رهبری آمریکا در جهان ، حمله به کشورهای  همپیمان و نزدیک شدن به  حکومت های خشونت طلب عنوان کرد.  

پاور به طور مشخص از سیاست دولت ترامپ در قبال عربستان انتقاد کرد و در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» نویسنده منتقد سعودی که ۱۰ مهر سال گذشته در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید، در یک یادداشت توئیتری با به نمایش گذاشتن تصویر چراغ خاموش از کاخ سفید، افزود: یک دولتی که می تواند از نفوذ خود برای دریافت پاسخ درباره خاشقچی استفاده کند، سکوت کرده است.  وفاداری دولت ترامپ به عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با توجه به وحشت آفرینی در یمن، خاشقچی و مسایل دیگر، مسخره است.

وی همچنین تصمیم دولت ترامپ در کاهش ۸۰ درصدی کمک به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی را یکی از عوامل شکست مذاکرات صلح دانسته است.

پاور همچنین سیاست ترامپ در قبال ایران را ضد ونقیض می داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.