سید مرتضی میری افزود:‌ از اردیبهشت‌ امسال تاکنون با وضعیت باثباتی در بازار لوازم خانگی مواجه‌ایم و علاوه بر افزایش نیافتن قیمت‌ها، رکود بر بازار حاکم است.

به گفته رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ایران، با توجه به ایام محرم و صفر پیش‌بینی می شود دست کم تا ۴۵ روز آینده تغییر خاصی را در بازار شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ اکنون تولیدات شرکت‌های مختلف لوازم خانگی در مقایسه با پارسال افزایش یافته و مشکلات ارزی‌شان نیز تا حدودی برطرف شده است.

میری بیان داشت:‌ سه برند مطرح کره ای نیز در طول ماه های گذشته به دلیل تحریم ها تا حدودی از بازار کشورمان حذف شده بودند اما طی دو تا سه ماه آینده برندهای بومی‌سازی شده با استفاده از امکانات و توانمندی‌های داخلی خود، تولیدشان را از سر می‌گیرند، به طوری که پیش‌بینی می‌شود بتوانند بازار را از محصولات جدید خود اشباع کرده و کاهش قیمت‌ها را رقم بزنند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها توانستند با یافتن منابع اصلی تامین قطعات و لوازم خود در چین و ترکیه، اجناس درجه یک با استاندارد اروپایی را وارد کرده و در کارخانه‌هایشان به خطوط تولید تزریق کنند و در ماه‌های آینده ابتدا به تولید انواع لباسشویی، یخچال و فریزر و ساید پرداخته و در گام بعدی ماشین ظرفشویی تولید خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.