دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، به اقدامات وزارت علوم در خصوص بررسی علل فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: وزارت علوم در مورد فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز خواستار ارائه‌ گزارش‌های کامل و دقیق از مسئولین این دانشگاه شده است تا بتوانیم براساس آن موضوع را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: یکی از دانشجویان فوت شده دانشگاه شیراز در محیط بیرون از دانشگاه براثر سانحه تصادف فوت شده است و یکی دیگر از دانشجویان نیز در نمایشگاهی در دانشکده کشاورزی جان خود را از دست داده است، اما در مورد میزان مسئولیت دانشگاه و یا بخش خصوصی در خصوص فوت دانشجوی دوم باید منتظر گزارش‌های واصله از دانشگاه باشیم و چون هنوز گزارش مستقیمی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم من نمی‌توانم قضاوتی در این زمینه داشته باشم.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: در خصوص فوت دو دانشجوی دانشگاه شیراز آنچه که قابل بیان است این است که بعد از بروز این سانحه اقدامات لازم برای نجات جان دانشجویان انجام شد. حتی در خصوص فوت دانشجوی دوم در نمایشگاه دانشکده کشاورزی نیز آمبولانس بلافاصله در محل وقوع سانحه حضور پیدا کرده است، اما این‌که به طور کلی در زمان وقوع سانحه برای هر دو دانشجو آمبولانس دیر یا زود در محل حادثه حضور پیدا کرده است؟ و این موضوع چقدر می‌تواند در فوت آنها موثر بوده باشد باید منتظر گزارش دریافتی از دانشگاه شویم اما یقینا بعد از دریافت گزارش نهایی رسیدگی‌های لازم انجام خواهد گرفت با مسببین متناسب با تقصیری که دارند برخورد می‌شود.

وی در خصوص ایمنی دانشگاه‌ها و محیط کار در مراکز علمی - پژوهشی و آموزشی گفت: این مساله یک موضوع چند جانبه است که در بین بخش‌های مختلف دانشجویی، آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما سال گذشته بخشنامه کامل ایمنی در دانشگاه‌ها را از طرف وزارت علوم به تمامی مراکز آموزشی و علمی ابلاغ کردیم و دانشگاه‌ها ملزم به رعایت الزامات آن شدند.

صدیقی همچنین بر حفظ ایمنی سرویس‌های ایاب و ذهاب در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: براساس آیین‌نامه ابلاغی به دانشگاه‌ها تمامی این مراکز موظف شدند در سرویس‌های ایاب و ذهاب خود از اتوبوس‌ها یا وسائل نقلیه‌ای استفاده کنند که از ایمنی کامل برخوردار باشند و حتی راننده‌ای هم که استخدام می‌شود باید گواهی‌های ایمنی را دارا باشد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز چهارشنبه گذشته، ضمن تایید خبر درگذشت دو دانشجوی این دانشگاه،ضمن تشریح جزئیات سانحه فوت دو دانشجوی دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: یکی از دانشجویان ۱۱ شهریورماه در تصادف جاده‌ای و دیگری ۱۳ شهریورماه به دلیل سانحه برق‌گرفتگی در نمایشگاه ارائه دستاوردهای دانشکده کشاورزی فوت شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.