اسکای نیوز گزارش داد، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بدون اشاره به تجاوزات و اقدامات ماجراجویانه دو کشور در یمن و راه انداختن جنگی فاجعه‌آمیز در این کشور حمله به دو تاسیسات پالایش نفت شرکت آرامکو در بقیق و میدان نفتی خریص را محکوم و ادعا کرد، این اقدام امنیت، ثبات و صلح را در منطقه تضعیف می‌کند.

وی تاکید کرد، امارات در قبال اقداماتی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید می‌کنند، در کنار این کشور است و حمایتش از اقدامات ریاض برای حفظ امنیت شهروندان و افراد مقیم این کشور ثابت و همیشگی است.

بن زاید با بیان اینکه امنیت امارات و عربستان یکی است و جدا از هم نیست، بر نقش محوری ریاض در مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

بن سلمان نیز ضمن قدردانی از این اقدام بن زاید، تاکید کرد: عربستان قدرت مقابله با این "حملات تروریستی و خرابکارانه" را دارد.

همچنین دو طرف در این گفت‌وگو روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند که دو کشور را متحد کرده و راهی برای ادامه توسعه همه جانبه در راستای آرمان‌های ملت دو کشور است.

پیش از این جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در دو استان بقیق و "هجرة خریص" در شرق عربستان را برعهده گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان پهپادی عملیات نظامی گسترده‌ای با ۱۰ پهپاد اجرایی کرده و دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص را هدف قرار داد.

وی افزود، حمله به دو میدان نفتی بقیق و خریص از بزرگترین عملیات در عمق عربستان بوده و عملیات دوم "توازن بازدارندگی" نام گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.