«بعد از پخش شدن اخبار و مصاحبه گزارشگر جنجالی علیفر با او مصاحبه کردیم تا از شرایط دقیق او مطلع شویم و بدانیم که او در حال حاضر چه وضعیتی دارد و آیا واقعا می‌خواهد ایران را ترک کند یا نه؟

علیفر درباره شرایط خود گفت: «من از روز ابتدایی که شبکه سه راه افتاده است، در اینجا کار کردم و با این که کارمند رسمی این شبکه نیستم اما ضوابط و قوانین را می‌دانم. بعد از این اتفاقات با من تماس‌هایی از شبکه‌هایی که ضد ایرانی نیستند و مواضع‌شان با منافع کشور تضاد ندارد، گرفته شد. آنها هم به‌لحاظ مادی و هم به‌لحاظ سطح زندگی به من وعده‌های خوبی دادند.»

او درباره این که چه تصمیمی گرفته است، گفت: «من فعلا قصدی برای رفتن ندارم و منتظرم ببینم تصمیم مدیران چه می‌شود و به ضوابط و قوانین احترام می‌گذارم. فعلا تهیه‌کننده برنامه از من مدارکم را گرفته است و به من اطلاع داده که تعلیق شده‌ام. هنوز معنای دقیق این که تعلیق به چه معناست و این که چه اتفاقی رخ می‌دهد را نمی‌دانم. من بالاترین مدرک مربی‌گری را دارم، کلمات فارسی را خوب بیان می‌کنم و به انگلیسی تا حدی که کلمات را درست تلفظ کنم، مسلط هستم.»

علیفر ادامه داد: «من بعد از بازی سریعا با خبرآنلاین مصاحبه کردم و در آن مصاحبه هم گفتم که اشتباه کردم و شرایط آن روز و پخش بازی را توضیح دادم. لازم است دوباره بگویم که آن روز مسابقه تکواندو پخش می‌شد و تصاویر دیر به دست من رسید. من هم قبل از بازی از سایت اسکای‌اسپورت ترکیب را برداشتم و اشتباه اصلی را این سایت انجام داد. در طول مسابقه هم در ابتدا اسم سیدجلال حسینی را گفتم و بعد تا اسم شماره هفده را دیدم، سریع اشتباه را تصحیح کردم و سریع نام صحیح بازیکن را گفتم.»

او در ادامه گفت: «آسمان که به زمین نیامده است. من فیلم‌هایی در اختیار دارم که افرادی که فقط برای سی ثانیه درباره یک موضوع صحبت کردند، اسم‌ها را اشتباه گفته‌اند و این موضوع برای من سخت و عجیب است که این رفتارها با من می‌شود.»

گزارشگر این روزها جنجالی صداوسیما درباره این که آیا تا به حال پول خاصی از گزارشگری به‌ دست آورده است، گفت: «من به‌عنوان سرهنگ بازنشسته شده‌ام و در صداوسیما هم گزارش می‌کنم اما تا این لحظه اجاره‌نشین هستم و حتی خودروی شخصی ندارم و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنم. درک نمی‌کنم این هجمه و تهمت‌های شرط‌بندی چرا مطرح می‌شود و من تا این لحظه پاک زندگی کردم و این وصله‌ها به من نمی‌چسبد.»

او درباره این که آیا به این موضوع شک نکرده است که به شکلی این انتقال رخ داده است، گفت: «من باید شک می‌کردم اما شرایط در آن لحظه به‌ گونه‌ دیگری بود و من در شرایط سختی بودم. شرایط در آن لحظه سخت بود اما من باید پیگیری بیشتری انجام می‌دادم.»

علیفر درباره این که آیا خودش با واکنش‌های مخاطب در خیابان روبه‌رو شده است یا نه، گفت، مردم به دو گروه دسته‌بندی شده بودند و عده‌ای می‌گفتند که اشتباه عمدی نبوده و بعضی‌های دیگر می‌گفتند که او از عمد این اشتباهات را انجام داده است: «من درک نمی‌کنم که چرا باید از عمد این صحبت‌ها را انجام بدهم و همین حالا هم برای رفت‌وآمد و حاضر شدن در خیابان مشکلاتی برای من ایجاد می‌شود و این محبوبیت برای من نفع مادی نداشته است. عده‌ای از آنهایی که می‌گفتند عمدی نبوده است، با من شوخی می‌کردند و از سیدجلال و انتقالش می‌پرسیدند.»

او در پایان صحبت‌های خود گفت: «من از ابتدای شروع کار شبکه سه و شبکه ورزش با این شبکه‌ها همکاری کردم و به‌عنوان کسی که صدا و فن بیان خوبی دارد، تعلیق را می‌پذیرم و منتظر می‌مانم که توضیحات من را بخواهند و با من صحبت کنند اما اگر بخواهیم به این شکل افراد را تعلیق کنیم، همه همکاران جوان من که در ابتدای راه هستند، تعلیق می‌شوند و از چند وقت دیگر باید جای گزارش، موسیقی پخش کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.