تیم ملی والیبال ایران در سومین (آخرین) بازی خود از دور نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تهران، ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز (یک‌شنبه) ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ به مصاف تیم ملی استرالیا رفت.

تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، مسعود غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

حضور مهرداد مهرانپور مربی و آنالیزور اسبق تیم ملی ایران در کادر فنی استرالیا موجب می شد تا حریف با شناخت کاملی از شرایط بازیکنان ایران پا به میدان بگذارد.

ست اول: ۲۵ – ۲۲ ایران

نخستین امتیاز بازی را استرالیا با دفاع آبشار عبادی پور کسب کرد، اما در ادامه ایران ۶ – ۵ از حریف پیش افتاد. با سرویس های علی اصغر مجرد دریافت تیم استرالیا با اشتباه مواجه شد تا در نهایت ایران ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. در ادامه سرویس های هدف دار استرالیا دریافت ها و حمله ایران را دچار مشکل کرد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت. با بیرون رفتن آبشار لوک، ایران ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت دوم را کسب کرد.

با شروع بازی ایران تغییر تاکتیک داد و با پاس های سرعتی سعی در حفظ نتیجه داشت، اما با دفاع آبشار مجرد اختلاف دو تیم به یک امتیاز کاهش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۹ – ۱۸ تقاضای وقت استراحت کند. با سرویس خوب "ادگار توماس" استرالیا در امتیاز ۲۱ بازی را به تساوی کشید اما در ادامه ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا بازی ۲۳ – ۲۱ شود. با دفاع علی اصغر مجرد ایران ۲۵ – ۲۲ پیروز ست نخست بازی شد.

ست دوم: ۲۳ – ۲۵ استرالیا

بازی به صورت پایاپای ادامه داشت تا اینکه با درخشش دوباره مجرد در دفاع روی تور، ایران ۴ – ۲ از استرالیا پیش افتاد. پس از یک رالی زیبا باز هم این مجرد بود که حمله استرالیا را دفاع کرد تا ایران به امتیاز ۵ برسد. در ادامه استرالیا در زدن سرویس توسط الکساندر عملکرد بهتری داشت و توانست ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. دفاع ادگار استرالیا را ۹ – ۷ پیش انداخت. روی یک حرکت دوبل وسط عبادی پور نتیجه را در امتیاز ۱۰ مساوی کرد. روند خوب بازیکنان استرالیا در زدن سرویس ادامه یافت و ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کردند.

با آبشار امیر غفور، ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد تا لبدف در امتیاز ۱۸ – ۱۷ تقاضای وقت استراحت کند. با سرویس های خوب غلامی دریافتهای استرالیا دچار مشکل شد تا ایران در امتیاز ۱۸ نتیجه را با دفاع مجرد به تساوی بکشد. با دفاع فیاضی ایران ۲۰ – ۱۹ پیش افتاد. استرالیا ۳ امتیاز متوالی را با دفاع حملات ایران کسب کرده و ۲۲ – ۲۰ پیش افتاد. پس از توقف چند دقیقه ای بازی و ویدیوچک ایران رد شد و تا بازی ۲۳ – ۲۱  به سود استرالیا شود. پس از توقف های زیاد بازی در پایان این ست، نهایتا استرالیا ۲۳ – ۲۵ پیروز ست دوم شد.

ست سوم: ۲۱ – ۲۵ استرالیا

در حالی که استرالیا ۳ – ۲ پیش بود، با جای خالی معروف بازی در امتیاز ۳ برابر شد. پس از یک رالی زیبا با تک دفاع غفور ایران امتیاز ۶ را کسب کرد تا نتیجه مساوی پیش برود. در نهایت این ایران بود که با درخشش غفور در خط حمله ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با امتیاز سرویس علی اصغر مجرد ایران ۱۳ – ۱۱ از استرالیا پیشی گرفت تا برای اولین بار در این ست با دو امتیاز از حریف پیش بیافتد. با درخشش ادگار توماس استرالیا ۱۵ – ۱۴ از ایران پیش افتاد و در نهایت ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.  

با شروع بازی سرویس های خوب استرالیا دریافهای ایران را دچار مشکل کرد تا بازی ۱۸ – ۱۵ به سود استرالیا شده و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با شروع بازی ایران اختلاف ۳ امتیازی را جبران کرده و نتیجه را در امتیاز ۱۸ به تساوی کشید. در حالی که دریافت های ایران کیفیت مناسب را نداشت، استرالیا ۲۲ – ۲۰ پیشی گرفت تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. دز نهایت استرالیا ۲۱ – ۲۵ پیروز ست دوم بازی شد تا بازی ۲ – ۱ به سود مهمان شود.

ست چهارم: ۲۱ – ۲۵ استرالیا

در حالی که دو تیم تا امتیاز ۴ به صورت پایا پای پیش میرفتند، دریافت های خوب بازیکنان استرالیا باعث شد تا این تیم در حمله دو امتیاز متوالی را کسب کرده و ۷ – ۵ از ایران پیش بیافتد. در نهایت استرالیا ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. در نهایت ایران با تک دفاع مسعود غلامی در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی کشاند. استرالیا با عملکرد خوب در دریافت و دفاع روی تور ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.

با درخشش توماس در سرویس و آبشار، استرالیا توانست اختلاف را به سه امتیاز افزایش داده و ۲۰ – ۱۷ پیش بیافتد. در حالی که دفاع ایران در مهار حملات استرالیا ناتوان بود، تیم مهمان امتیاز ۲۱ را نیز کسب کرد. با زیاد شدن اشتباهات بازیکنان ایران، نهایتا استرالیا ۲۵ – ۲۱ پیروز ست چهارم شد. استرالیا در مجموع ۳ – ۱ برنده این دیدار حساس شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.