برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در استان‌های معین مازندران، گلستان و سبزوار قیمت مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

وی افزود: طبق روال همه ساله، قیمت مرغ از اواسط شهریور تحت تاثیر موضوع بازگشایی مدارس و افت تقاضا روند نزولی در بازار به خود می‌گیرد که خوشبختانه امسال کاهش تقاضا تاثیر معناداری بر قیمت نگذاشته است.

چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا اواخر مهر با نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی، قیمت مرغ زنده در کانال ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار تومان باقی بماند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار جوجه یکروزه بیان کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۶۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

وی، تحمیل تصمیم کارگروه تنظیم بازار مبنی بر تولید ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه به تولیدکنندگان مرغ مادر، بی اعتمادی بازارهای هدف نسبت به استمرار صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار و گوشت مرغ و بی رغبتی مرغداران در سایه قیمت‌های دستوری به جوجه ریزی را از جمله دلایل کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد.

چهارآیین ادامه داد: اگرچه کاهش انگیزه مرغداران به امر تولید موجب شده که میزان جوجه ریزی شهریور در مقایسه با ماه‌های قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد افت یابد، اما تا پایان شهریور نمی‌توان آمار دقیقی از میزان جوجه ریزی ارائه داد.

این مقام مسئول با انتقاد از نوسان مجدد قیمت نهاده‌های دامی در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد یک هزار و ۸۵۰ تا یک هزار و ۹۰۰ و کنجاله سویا ۳ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود اختلاف ۱۳ تا ۱۵ درصدی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود با ورود به موقع به بازار مانع استمرار التهاب قیمت نهاده‌ها و اختلاف با نرخ مصوب شوند تا در شرایطی که قیمت دلار طی یک ماه اخیر در کانال ۱۱ هزار تومان بوده، دچار چالش نشویم و مجدد قیمت نهاده‌ها به نرخ‌های قبلی بازگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.