به گزارش الیوم السابع، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" در گفت‌وگو با رادیوی عبری زبان "ریشت بیت" در راستای تاکید بر موضع مخالف خود در قبال مشارکت احزاب دینی حریدیم "شاس" و حزب یهدوت هتوراة (یهودیت توراتی) در ائتلاف دولتی آتی اعلام کرد که به روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی سفارش خواهد کرد کسی را که متعهد به تشکیل دولت فراگیر لیبرال است، مامور به تشکیل دولت کند.

لیبرمن در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که من هیچ کس را به مامور کردن برای تشکیل دولت توصیه نکنم.

وی تصریح کرد: دو نماینده از طرف بنی گانتس، رهبر حزب "آبی- سفید" با رهبران احزاب حریدیم در تماس بودند تا آنها را در خصوص تمامی اظهارات رهبران "ائتلاف آبی – سفید" علیه آنها متقاعد کنند که این امر تنها در راستای تبلیغات انتخاباتی صورت می‌گیرد.

این مسئول اسرائیلی تصریح کرد که اطمینان دارد گانتس تشکیل دولتی با حضور احزاب حریدیم را در گزینه‌های خود قرار داده است و این امر باعث می‌شود که وی (لیبرمن) از توصیه برای مامور کردن گانتس برای تشکیل دولت خودداری کند.

لیبرمن در خصوص نتانیاهو گفت: احتمال دارد که وی با کسب ۶۱ کرسی، دولتی راست‌گرا تشکیل بدهد اما در صورت شکستش، این حزب لیکود است که انتظار برکناری وی را می‌کشد.

رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" عنوان داشت: نتانیاهو و گانتس قادر به تشکیل دولت نخواهند بود، چرا که آنها توانایی مقابله با چالش‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را ندارند. راه حل ایجاد دولت فراگیر است که شامل حزب لیکود، آبی و سفید و حزب "اسرائیل خانه ما" باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.