رویترز گزارش داد، این تیراندازی‌ها هم در طرف مرز پاکستان با افغانستان و هم در مرز با هند رخ داده است. این تیراندازی‌ها در زمانی به وقوع پیوست که تنش‌ها بین پاکستان و هند در بالاترین حد خود قرار دارد و مذاکرات بین آمریکا و طالبان شکست خورده است.

وزارت امور خارجه پاکستان یکی از دیپلمات‌های افغانستان را بابت تیراندازی صورت گرفته از سوی شبه‌نظامیان در افغانستان احضار کرد؛ در نخستین تیراندازی که روز جمعه رخ داد، یک سرباز پاکستانی در پست مرزی کشته شد. در دومین تیراندازی هم نیروهای پاکستانی حین حصارکشی بخشی از مرز، مورد حمله شبه‌نظامیان قرار گرفتند و سه سرباز کشته شدند. دو تیراندازی در ایالت خیبر پختون‌خوا در شمال غرب پاکستان رخ داد.

پاکستان در دیدار با دیپلمات افغانستانی تایید کرد که دولت کابل مسئول امنیت مرزی سمت خود است.

دولت اسلام آباد همچنین یکی از دیپلمات‌های هند را روز شنبه و پس از آن احضار کرد که گفت نیروهای این کشور در سراسر خط کنترل در کشمیر تیراندازی کرده و یک زن ۴۰ ساله را به ضرب گلوله کشتند.

تنش بین هند و پاکستان از پنجم اوت سال جاری میلادی و زمانی شدت گرفت که دهلی‌نو نیروهای خود را در کشمیر پیاده کرد تا با ناآرامی‌های به وجود آمده در این منطقه بابت لغو وضعیت ویژه کشمیر مقابله کنند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد، دولت دهلی‌نو به عمد مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.