مجتبی زینی وند در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداخت و با اشاره به امدادرسانی مطلوب به مدارس سیل‌زده اظهارکرد: شوراهای آموزش‌وپرورش بهترین مرجع تصمیم‌گیری در شرایط اقتضائات و با توجهمنابع و امکانات هرمنطقه است. شوراهای آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وسیله جذب مشارکت سایر دستگاه‌ها است، بنابراین باید در انتخاب دستور جلسات دقت زیادی شود و کارگروه‌های پنجگانه برای تسهیل و تعیین دستور کار شورا تلاش کنند.

وی بر فعال کردن کارگروه های تخصصی شوراها و استفاده از افراد خارج از آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی تأکید و خاطرنشان کرد: عوارض پنج درصدی دریافتی از شهرداری‌ها باید در شوراهای آموزش‌وپرورش مصوب شود.

زینی وند اضافه کرد: دو شیوه‌نامه به استان‌ها ارسال‌شده است که باید در شوراها تصویب و سپس ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: مدارس هیئت‌امنایی که هم‌زمان با مدارس دولتی تعطیل می‌شوند حق دریافت شهریه اضافی ندارد.

وی گفت: مدارس غیردولتی موظفند معلمانی در دوره ابتدایی به‌کارگیری کنند که کارت صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کرده باشند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، زینی وند تصریح کرد: برای توسعه مؤسسات حقوقی باید از اداره کل استعلام گرفته شود لذا با توجه به ظرفیت‌ها باید مجوز تأسیس مدارس غیردولتی صادر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.