آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر حاتمی وزیر دفاع در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

امیر حاتمی در ابتدای این نشست یاد آور شد: ما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری دیرینه‌ای داریم و از آثار مستقیم و غیرمستقیم این همکاری‌ها استفاده کرده‌ایم. این موافقت نامه بر اساس  یک الگوی جدید برای توسعه همکاری‌ها خواهد بود.  بر اساس این الگو اتفاقات خوبی در حوزه صنعت دفاعی برای نقش آفرینی بیشتر متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان اتفاق خواهد افتاد  و ما هم مصمم هستیم با هم از این مجموعه‌های با ارزش حمایت کنیم تا بتوانند نقش بیشتری ایفا کنند این حمایت‌ها شامل حمایت‌های قانونی، مالی و تجاری سازی همکاران ما در بخش دفاع است.

وزیر دفاع ادامه داد: ما تلاش کردیم با تمام ظرفیتی که در حوزه صنایع دفاعی وجود دارد به صورت متمرکز استفاده کنیم اما تازه در ابتدای راه هستیم و فعلا نتوانستیم با تمرکز از این ظرفیت استفاده کنیم‌.

وی در ادامه بیان کرد: ما امیدواریم به سمتی برویم که از این خزانه علم و فناوری استفاده کنیم تا امکان بهره‌‌وری متخصصین کشور بیشتر فراهم شود. بخش دفاع این توانایی را دارد که در حوزه خودش به خوبی عمل کند، نمونه‌ای از  محصولات که می‌تواند نشان دهنده این توانایی‌ها باشد در وزارت دفاع وجود دارد.

وزیر دفاع بیان کرد: امیدوارم این موافقت نامه نقطه عطفی برای مجموعه‌های دانش بنیان، دفاع  و بخش صنعتی کشور باشد و حرکت‌های با اهمیت‌تری برای مجموعه دفاعی و اقتصادی کشور رقم بزنیم زیرا هر دو اینها مکمل هم هستند. فکر می‌کنم زمینه بسیار خوبی فراهم است، اما برخی دشمنان که در راس آنها آمریکا قرار دارد، تلاش کرده است تا ایران را از حقوق اولیه خود محروم کنند.

امیر حاتمی ادامه داد: همه دنیا مجاز هستند که تعاملات مالی و خرید‌های خود را با کشورهای متعدد انجام دهند اما به شکل ظالمانه‌ای این تعاملات از ایران دریغ می‌شود. آنهایی که بخواهند ما را با مساله و آسیب مواجه کنند هرگز نمی‌توانند زیرا با همت جوانان ما این اقدامات تبدیل به فرصت خواهد شد و نیازهایمان را خودمان می‌سازیم و انشالله این گام موثری برای بخش‌های مختلف کشور خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.