به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس پارلمان عربی ضمن اعلام مخالفت قاطع این نهاد با تصمیم نتانیاهو برای الحاق بخش های بیشتری از کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کرد که این موضوع تهدیدی خطرناک برای رسیدن به صلح در فلسطین و در تعارض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه این تصمیم منجر به افزایش درگیری ها در منطقه خواهد شد، اسرائیل را مسئول تمامی نتایج حاصل از آن دانست.

مشعل بن فهد همچنین از جامعه جهانی خواست با مسئولیت پذیری، اقدامات لازم و فوری را برای مقابله با سیاست های توسعه طلبی اسرائیل اتخاذ کنند.

نتانیاهو دیشب در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که مناطق "دره اردن" و شمال "البحر المیت" در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که نتانیاهو پیش از انتخابات شکست خورده فروردین ماه هم وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

بسیاری از سازمان های بین المللی و کشورها و شخصیت ها از جمله اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، قطر، ترکیه، اردن و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل علیه سخنان نتانیاهو هشدار داده و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تاکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحرالمیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

اتحادیه اروپا نیز امروز (چهارشنبه) هشدار داد که وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انضمام منطقه دره اردن در کرانه باختری غیرقانونی بوده و احتمال برقراری صلح در منطقه را کاهش می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.