واشنگتن پست در مطلبی درباره برکناری جان بولتون می نویسد که وی در موضوعاتی چون ایران، ونزوئلا و همچنین کره شمالی با دونالد ترامپ اختلاف نظرهایی داشته است.

این گزارش می افزاید: پس از یک هفته از روی کار آمدن بولتون ترامپ دستور حمله موشکی به سوریه را صادر کرد و یک ماه بعد نیز آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شد که هر دو اتفاق با سیگنال بولتون به رئیس جمهور آمریکا اتفاق افتاده است.

واشنگتن پست در ادامه به دیگر ناکامی های بولتون در طیف مختلفی از موضوعات اشاره می کند و تاکید می کند او در طول زمان تصدی اش به عنوان مشاور امنیت ملی نتوانست با مخالفت در زمینه های گوناگون بر عملکرد رئیس جمهور آمریکا تاثیر بگذارد. مواردی چون روابط دوستانه ترامپ با رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خروج سربازان آمریکایی از سوریه، موضوع متحدین کرد در سوریه، مذاکرات با طالبان به رهبری پمپئو و همچنین تمایل ترامپ برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران.

این گزارش تاکید دارد که افزایش بدتر شدن روابط بین ایران و آمریکا تنش ها بین بولتون و ترامپ را افزایش داد.

واشنگتن پست افزود: بعد از لغو دستور حمله به ایران توسط ترامپ که پس از ماجرای سقوط پهپاد آمریکایی رخ داد، یک مقام رسمی اظهار داشت که این لغو حمله برای بولتون بسیار ناراحت کننده و ویران کننده بوده است.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند. ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.