ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است. بنابراین تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

 

هر داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و برای این کار باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت‌نام به اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ مراجعه کند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون در نظر گرفتن دانشگاه‌ آزاد تعداد ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

همچنین اصلاحات جدید در خصوص اعلام کد رشته های جدید و دانشگاه های پذیرش دانشجویان در این رشته ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و داوطلبان می توانند در انتخاب رشته خود به این اصلاحات توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.