سرهنگ یوسف نجفی در تشریح محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی مرکز استان کرمان گفت: این طرح ها در همه شهرهای استان کرمان به ویژه در مرکز استان اجراء خواهند شد.

وی افزود: برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با اعمال محدودیت ترافیکی در خیابان های منتهی به اماکن مذهبی مانند حسینیه ثارلله، تکیه فاطمیه، تکیه عباسعلی، تکیه قائم، حسینیه سادات خوشرو و سایر امکانی که جمعیت عزاداران در آن حضور خواهند داشت در تلاش هستیم تا یک نظم قابل قبولی برقرار باشد.

سرهنگ نجفی در ادامه بیان داشت: شهروندان جزئیات محدودیت ها را در محل مشاهده خواهند کرد و ماموران پلیس راهور به همراه همکاران انتظامی ما در مکان های مختلف مستقر هستند و انتظار داریم مردم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: رانندگان اصرار نداشته باشند که حتما در نزدیکی محل اجرای مراسم پارک و به این سبب سد معبر و راهبندان کنند و تقاضا داریم در محل های مناسب و فضاهایی که پیش بینی  شده پارک کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: نکته مهمی که مدنظر پلیس بوده و لازم است اجرایی شود از تردد و توقف وسایل نقلیه در داخل دسته جات و هئیت های مذهبی برای مسائل ایمنی و امنیتی جلوگیری خواهد شد که این موضوع به خودروهای پلیس نیز ابلاغ شده است.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر مسئله سوار شدن و یا سوار کردن عزداران در قسمت بار وسایل نقلیه است که بسیار مخاطر آمیز بوده و پلیس هم موظف است جلوگیری کند و رانندگان رعایت کنند تا نیاز به اعمال قانون پلیس نباشد.

وی افزود: توجه به عابران پیاده از سوی رانندگان الزامی است زیرا در این ایام به ویژه شبها که عزداران لباس تیره بر تن دارند برای رانندگان محدودیت دید ایجاد خواهد کرد و خود عابران هم به این مسئله دقت و از فضاهایی که روشنایی مناسب دارد تردد کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام شده است نصب هرگونه برچسب و نقوش بر روی شیشه ها و بدنه خارجی وسایل نقلیه ممنوع است و با توجه به ایجاد کاهش دید راننده، تصادفات رانندگی را به دنبال خواهد داشت و انتظار داریم حتما رانندگان به این مورد هم توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.