به گزارش هالیوود ریپورتر، ساعتی پیش اسپانیا فیلم «درد و افتخار» را به عنوان نماینده خود برای بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و دوم معرفی کرد.

این فیلم خودزندگینامه‌ای داستان زندگی کارگردان نامدار آن پدرو آلمادوار را روایت می‌کند و آنتونیو باندراس در نقش این کارگردان در آن بازی کرده است. وی برای این نقش‌آفرینی امسال موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد.

با انتشار بیانیه اعلام نام این فیلم از سوی آکادمی فیلم اسپانیا، آلمادوار که اکنون در تورنتو است و در جشنواره فیلم تورنتو حضور دارد از این آکادمی تشکر کرد.

آکادمی فیلم اسپانیا این فیلم را از میان فهرستی فهرستی شامل ۳ فیلم انتخاب کرد که در آن پدرو آلمادوار و آلخاندرو آمنابار با فیلم «دوره‌ای در جنگ» به عنوان ۲ برنده پیشین اسکار و نیز فیلم انیمیشن «بونوئل در هزارتوی لاک پشت‌ها» جای داشتند.

آکادمی اسپانیا از سال ۲۰۰۱ هر سال فهرستی مشتمل بر ۳ فیلم معرفی و از بین آنها نام فیلم منتخب خود را ۵ سپتامبر اعلام می‌کند.

آلمادوار با فیلم «همه چیز درباره مادرم» جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلم خارجی و کارگردانی را در سال ۱۹۹۹ به‌دست آورده بود.

اسپانیا ۳ سال پیش «خولیتا» ساخته پدرو آلمادوار را به عنوان نماینده اسپانیا در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار معرفی کرده بود.

آلمادوار تاکنون ۲۱ فیلم را کارگردانی کرده و به تازگی شیر طلای جشنواره فیلم ونیز را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرده است.

اسپانیا تاکنون ۱۹ بار نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش فیلم خارجی‌زبان شده و ۴ بار موفق به بردن این جایزه شده است.

نود و دومین دوره جوایز اسکار ۹ فوریه برندگان خود را خواهد شناخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.