محمدرضا منصوری در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بیان کرد: امروز قصد تصمیم گیری در خصوص مهمترین وزارت خانه را داریم که سرنوشت کشور به دست آن است. تمام مشکلات اقتصادی و صنعتی که امروز با آن مواجه هستیم به این وزارت خانه باز می‌گردد. تصمیم گیری ها در این وزارت خانه مربوط به حدود ۴۰ یا ۵۰ سال پیش است. متاسفانه این وزارت خانه نتوانسته تاکنون خود را با تغییرات دنیا تطبیق دهد. برنامه‌های آقای حاجی میرزایی می‌تواند راه گشای اشتباهات گذشته در این وزارت خانه باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه برنامه ریزی در وزارت خانه متناسب با تغییرات تکنولوژی، تغییر نکرده است. توجه آقای حاجی میرزایی به روش‌های آموزشی نوین نقطه عطفی در برنامه‌های ایشان است. متاسفانه امروز این وزارت خانه دانش آموختگانی را تحویل جامعه می‌دهد که توان کارآفرینی ندارند.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد:‌ ایشان نگاه ویژه‌ای به دوره‌ی دبستان دارد. لزومی ندارد که یک فرد همه دروس تئوری را بخواند. بلکه باید هر فردی در درسی که تخصص دارد حرکت کرده تا پس از پایان دوره تحصیلی با دارا بودن مهارت کافی بتواند به جامعه خود خدمت کند. توجه ویژه ایشان به بحث آموزش مهارتی است که این می‌تواند نقطه عطفی در آموزش و پرورش ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ ما امروز با بیش از صد هزار نفر دکترای بیکار در کشور روبرو هستیم که به آموزش غلط بر می‌گردد. نگرش تخصصی ایشان می‌تواند گره خیلی از مشکلات را حل کند.

منصوری در پایان افزود:‌ ما باید به سمتی برویم که خروجی آموزش و پرورش فرد با مهارت باشد که بتواند کارآفرینی داشته و بتواند به جامعه خود خدمت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.