سرگئی لاوروف روز دوشنبه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در محل ساختمان ضیافت های وزارت امور خارجه روسیه گفت: امروز قصد داریم درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت وگو کنیم.

وی افزود: بدیهی است که بسیار جالب توجه خواهد بود که ارزیابی شما را از رویدادهای اخیر پیرامون اجرای برجام بشنویم.

لاوروف گفت: ما وضعیت پیرامون برجام را دنبال می کنیم و اگر گام هایی برای رفع بن بست در این وضعیت برداشته می شود و بازگشت به اجرای این توافق استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه روسیه با ایران و ترکیه در مذاکرات آستانه برای حل مسائل سوریه مشارکت می کند، خاطرنشان کرد که در باره مساله سوریه نیز در دیدار امروز گفت وگو می کند.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین علاقه مندی خود را برای گفت وگو با ظریف در خصوص مسائل افغانستان و یمن و لیبی مورد تاکید قرار داد.محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف در خصوص توافق هسته‌ای و آخرین تحولات درمنطقه و جهان به گفت وگو نشستند.

 

نشست وزیران امور خارجه دو کشور هم اکنون ادامه دارد و تا دقایقی دیگر دو طرف در کنفرانس خبری حاضر می شوند و پس از آن ظریف و لاوروف ناهار کاری خواهند داشت.

پس از برگزاری ناهار کاری میان ظریف و لاوروف، بخش دوم و فشرده برنامه‌های سفر یک روزه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تازه آغاز می‌شود چرا که ظریف در نظر دارد در این سفر هم با تنی چند از ایرانشناسان نامی روس دیدار و گفت‌وگو کند.

پایان بخش برنامه های ظریف در مسکو، نشست خبری است که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌شود و پس آن ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.