سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی ابتدا به ادامه بررسی لایحه مالکیت فکری پرداختیم. در جلسه امروز مواد ۵۶، ۵۷،۵۸ و ۶۲ این قانون را تصویب کردیم.

وی در این خصوص توضیح داد: ماده ۵۶ حقوق مرتبط در این قانون را تعریف می‌کند. ماده ۵۷ نیز تاکید دارد اعمال حقوق انحصاری موضوع این بخش (حقوق مرتبط) هیچ خدشه‌ای به حقوق پدیدآورندگان آثار مورد حمایت این قانون وارد نمی‌آورد و همچنین ماده۶۲ در چهار بند با تشریح برخی فعالیت‌ها تولیدکنندگان حامل شنیداری را دارای حق انحصاری انجام یا اجازه انجام دادن این فعالیت‌ها دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز آقای مونسان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی و آقای میرزایی وزیر پیشنهادی وزارتخانه آموزش و پرورش حضور پیدا کردند. آقای مونسان در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های خود مسائلی را مطرح کردند همچنین در حوزه‌های مختلف در این باره انتظارات نمایندگان مطرح شد. مسائلی مانند لزوم ایجاد تحول در این حوزه کرایه، عدم برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، لزوم تقویت موضوع بوم‌گردی، توجه به مسافرخانه‌ها مورد تاکید قرار گرفت. قرار بر این شد که با کمیسیون فرهنگی تعامل مستمری برقرار باشد و این کمیسیون اجرایی شدن این انتظارات را پیگیری کند.

ذوالقدر اضافه کرد: همچنین آقای میرزایی برنامه‌های خود را توضیح دادند. وی درباره نظام تعلیم و تربیت، توجه به اسناد بالادستی، بهبود کیفیت مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، تحول در اقتصاد آموزشی و ساماندهی فضاهای آموزش و پرورش و توسعه عدالت در آموزش و پرورش مسائلی را مطرح و درباره اجرایی شدن این محورها توضیح داد. همچنین قرار شد که حقوق و مطالبات معلمان و حق‌التدریس‌ها مورد توجه قرار گیرد و عدالت آموزشی مورد تاکید باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.