مسمومیت تعدادی از شهروندان منطقه شاندیز به دلیل آلودگی آبی و غذایی خبری بود که از روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شد. امروز نیز اخباری مبنی بر اینکه، دلیل این مسمومیت در دست بررسی است، مخابره شد.

شرایط به گونه‌ای است که از روز گذشته تیم‌های پزشکی، اورژانس و درمانگاه شبانه‌روزی در حال آماده‌باش و درمان مراجعه‌کنندگان به این مراکز هستند.

علی نصری، دهیار ابرده از توابع شهرستان طرقبه شاندیز در خراسان رضوی ضمن تأیید مسمومیت اهالی، در رابطه با شیوع مسمومیت در این منطقه اظهار کرد: از ظهر روز جمعه تعداد زیادی از ساکنان منطقه ابرده از توابع شاندیز، به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که شواهد نشان‌دهنده نوعی مسمومیت بود.

وی در رابطه با منشأ بیماری افزود: منشأ مسمومیت در دست بررسی است و نمی‌شود به قطعیت گفت که این مشکل از آب منطقه باشد. به هر حال موضوع در دست پیگیری مسئولان بهداشت و شرکت آب شهرستان طرقبه شاندیز است و گفته‌اند تا ۴۸ ساعت آینده مسئله مشخص خواهد شد.

دهیار ابرده در جواب به این سؤال که آب این منطقه از چه منبعی تأمین می‌شود، گفت: ابرده از چند چاه عمیق در این منطقه و روستاهای اطراف تغذیه می‌شود که هم اکنون موتور تعدادی از این چاه‌ها خاموش هستند.

نصری در رابطه با وضعیت جسمی و آمار بیماران، بیان کرد: آمار دقیقی در دست نیست، چراکه برخی از بیماران به دفعات مراجعه می‌کنند. اما می‌شود گفت از دیروز حدود ۳۰۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که حال عمومی آنها بد نیست و وضعیت حادی مشاهده نشده است. البته گفته شده تعدادی از بیماران به علت مشکلات دیگری که داشته‌اند به بیمارستان‌های مشهد مراجعه کرده‌اند ولی تاکنون تقریباً تمام بیماران در همین شهرستان مداوا شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان از دیروز ظهر تا صبح امروز مشغول بررسی مشکل بوده‌اند ولی تاکنون از مسئولان استانی، هیچ فردی اقدام یا حضوری برای بررسی مشکل در ابرده نداشته است.

دهیار ابرده ادامه داد: اخطارهایی به ساکنان منطقه جهت خودداری از نوشیدن آب شرب تا روشن شدن علت و رفع مشکل داده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.