سید عباس صالحی روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت بهره برداری از سه فرهنگسرا در ماهشهر با حضور هنرمندان این شهرستان برگزار شد، گفت: ایران در طول تاریخ تمدن و فرهنگ خود با فرهنگ و هنر تعریف می‌شود، اقلیم خوزستان از کهن بوم تاکنون در سیر تاریخی خود  با علم و فرهنگ عجین بوده و قرن های متوالی خود را با این عناوین تعریف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کتاب تاریخ ایران چه در دوره های باستانی و  چه در دوره های پس از اسلام با فرهنگ، هنر و دانش ترکیب شده و با این نگاه جایگاه حوزه فرهنگ و هنر جایگاهی است که با هویت ایران اسلامی عجین است و ایران را بدون فرهنگ و هنر نمی‌توان شناخت و معرفی کرد چراکه قلب ایران با فرهنگ و هنر می‌تپد.

وی موضوع زیرساخت‌ها را یکی از رویکردهای مهم دولت دانست و بیان کرد: با وجود تحریم های اقتصادی و تاثیر آن بر کند شدن پروژه‌ها همه توجه دولت یازدهم و دوازدهم به توسعه زیرساخت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و... قابل توجه بوده است.

وی با تشریح برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ۲ سال اخیر گفت: در سال ۹۲ تعداد سینماهای کشور ۲۴۷ سینما بود در حالی که  در سال ۹۸ تعداد سینماها به  ۵۵۰ سینما رسید و امیدواریم مسیر گسترش زیر ساخت‌های سینمایی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: سال ۹۲ در کل کشور ۲ هزار و ۸۴۱ کتابخانه داشتیم  و  این تعداد در سال گذشته به سه هزار و ۴۴۵ کتابخانه رسید  و تا پایان هفته دولت نیز ۴۰ کتابخانه  به آن اضافه می شود.

وزیر فرهنگ با اشاره به  بحث عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات بیان کرد: در این حوزه آمارها و گزارش ها کاملا با این نگاه همراه است و در دوره های مختلف نظام اسلامی به طور ویژه در این دولت، اهتمام خاصی بوده تا فضای کشور به طور عام از برخورداری های بهتری بهره مند شود و تلاش شده اتفاقاتی بیفتد که شعار «همه ایران تهران نیست» را به واقعیت نزدیک تر نشان دهد.

وی با اشاره به رویدادهای کشور در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد:  تنوع و تکثر برنامه ها در این رویدادها زیاد است  و در کل ۱۶ هزار برنامه انجام شده که از جمله آنها می‌توان به یک هزار و ۶۲۰ فعالیت ترویجی کتاب، یک هزار و ۶۹۲ فعالیت شعری و... اشاره کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری نباید تنها مختص تهران باشد، گفت: امسال در کل کشور ۳۸ هزار برنامه در حوزه هنری،  سه هزار برنامه در حوزه تجسمی، ۲۰ هزار تئاتر و ۱۰ هزار برنامه مختلف در سینماهای کشور، تولید یک هزار و ۵۰۰ فیلم کوتاه، هفت هزار و ۹۰۰  فعالیت قرآنی، ۴۰۸ نمایشگاه، برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.