به گزارش راشاتودی، این پروژه نه تنها از نظر پولی که بابت‌ آن پرداخت می شود  یکی از بزرگترین پروژه های ساخت و ساز است بلکه از نظر متراژ و وسعت نیز این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ساخت و ساز لقب گرفته است.

در واقع از طریق این پروژه سه بزرگراه اصلی به یکدیگر می پیوندند و هدف از اجرای آن انتقال بار ترافیکی به خارج از محدوده مسکونی است و قاعدتا گسترش راه های یک منطقه باعث افزایش رفت و آمد در آنجا و جذب مشاغل و سرمایه گذاران خواهد شد.

بستن قرار داد اولیه آن ۱۹میلیارد روبل (۲۶۰-۲۹۰) میلیون دلار هزینه برداشته است.

رئیس بخش راهداری روسیه در این خصوص می گوید:" در حال حاضر مقدمات ساخت راه ها در حال پایه ریزی است و ساخت راه ها به زودی آغاز خواهد شد."

به گفته کارشناسان ساخت مرحله اول این پروژه تا سال ۲۰۲۴ به اتمام می رسد که شامل ساخت سه بزرگراه اصلی است.

یکی از کارشناسان در خصوص سخت ترین بخش ساخت این پروژه می گوید:" سخت ترین بخش این پروژه ساخت پلی است که قرار است از روی کانال آب بگذرد و ساخت آن از ماه دسامبر آغاز خواهد شد."

قرار داد ساخت این پروژه در اواخر سال ۲۰۱۷ به امضاء رسید و هدف آن تسهیل بار ترافیکی است که به خاطر عبور ترانزیت ها و مسافران در این مسیر ایجاد می شود و همچنین این راه ها به بهبود تجارت بین کشورهای حوزه خلیج فارس که شامل ایران، هند و پاکستان می شوند کمک خواهد کرد.

ساخت این پل قرار است در سه مرحله صورت گیرد و این پروژه شامل ساخت ۲۵ پل فرعی است و پس از اتمام هر بخش از پروژه اجازه حمل و نقل بر روی آن داده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.