مارک اسپر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با جوزف دانفورت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی که آیا بحران در خلیج فارس و تنگه هرمز به پایان رسیده است، این مطلب را مطرح کرد.«مارک اسپر»، وزیر دفاع جدید آمریکا بار دیگر تأکید کرد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

وی افزود: همانگونه که رئیس جمهوری گفت او خواستار ملاقات با مقامات ایران است تا این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه عملیات های دیده بانی موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: مطمئن نیستم که بگویم از بحران عبور کرده‌ایم اما این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد. ما به طرف ها و ایرانی ها کمک می کنیم تا با دیدار و گفت‌وگو برای حل این موارد موافقت کنند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بحران با ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز به پایان رسیده گفت: «هنوز نمی‌توانم با اطمینان این بحران را خاتمه‌یافته اعلام کنم.» اسپر همچنین مدعی شد که انتظار دارد فهرست کشورهایی که به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندند افزایش پیدا کند.


وی درباره ایران گفت: «ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ می‌خواهیم با آنها به صورت دیپلماتیک تعامل کنیم. در روزهای پیش گزارش‌هایی را شاهد بودیم که رئیس‌جمهور یکبار دیگر گفت می‌خواهد با مقام‌های آنها دیدار کند.»

او درباره برنامه دولت آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس که به «عملیات سنتینل» موسوم شده گفت: «دنبال حل دیپلماتیک تنش‌ها با ایران هستیم. هدف عملیات سنتینل هم جلوگیری از بروز موقعیتی بوده که ما را از مسیر حل و فصل دیپلماتیک مسائل منحرف می‌کند.»

مارک اسپر در بخش دیگری از سخنانش گفت که امیدوار است ایرانی‌ها دیدار با مقام‌های آمریکا و صحبت با آنها را قبول کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.