«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که روسه از دادن روادید ورود به این کشور خودداری کرده است.

مورفی که عضو کمیته روابط خارجی سنا به شمار می‌آید گفت که قصد داشته تا وی به همراه هیأتی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به روسیه سفر کند.

وی طی بیانیه‌ای افزود: با فروپاسی توافقنامه تسلیحاتی اخیر و در پی تشدید اعتراضات داخلی در روسیه، زمان کنونی بالقوه زمان خطرناکی برای روابط شکننده میان دو کشور به شمار می‌آید و عدم تمایل روسیه برای مذاکره ننگ به شمار می‌آیدو

روسیه طی سال‌های اخیر از صدور ویزا برای چندین نماینده کنگره خودداری کرده است. اکثر این تمایندگان کسانی بوده‌اند که از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه حمایت کرده بودند.

از سوی دیگر روز سه‌شنبه تعدادی از سناتورهای ارشد دموکرات طی نامه‌ای اعتراض شدید خود به ترامپ برای بازگرداندن روسیه به گروه ۷ را ابراز داشتند.

این نامه توسط سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنا و همچنین «جک رید»،‌«باب منندز» و «مارک وارنر» که سناتورهای ارشد کمیته‌های نیروهای مسلح، روابط خارجی و اطلاعات هستند، امضا شده است.

روز گذشته ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پس از نشست سران گروه ۷ در بیاریتز فرانسه، به احتمال دعوت از «ودلادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به نشست بعدی سران گروه هفت که در آمریکا برگزار خواهد شد، اشاره کرد. 

وی با سرزنش اوباما به دلیل اجازه دادن به روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، گفت: من قطعا وی (پوتین) را دعوت خواهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.