به گزارش دنیای اقتصاد، عباس آخوندی امروز ۵ شهریور ۹۸ در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز جناب رییس جمهور درمراسم آغاز عملیات اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن لطف کردند و یادی هم از همکار پیشین خود داشتند. ایشان در فرمایشاتشان اشاره داشتند که وزیر پیشین مسکن آقای آخوندی "از اول معتقد بود که دو مرتبه از بانک مسکن و پایه پولی استقراض کند برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن و من این را مخالفت کردم و گفتم من از پایه‌ی پولی اجازه نمی‌دهم".

از قدیم گفته‌اند هرچه از دوست رسد نیکو است. همین‌که ایشان یادی از من کرده‌اند مایه‌ی سپاس است. همین‌جا فرصت را غنیمت می‌شمارم و هفته‌ی دولت را به ایشان و همه‌ی همکاران پیشین در دولت و وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تبریک می‌گویم. امید که زحمات همگان در این روزگاران سخت مایه‌ی افزایش رفاه ملت شود و موجبات توسعه‌ی ملی ایران گردد.

در هفته‌ی دولت و با لحاظ نگاه‌داشت حرمت رییس جمهور و رییس پیشین خودم، در مقام پاسخ‌گویی بی‌پروا نیستم. تنها یک نکته و یک توضیح را خدمت ایشان و ملت شریف عرض می‌کنم. و اما نکته آن‌که بی‌گمان، کسی این مطلب را جهت استفاده در سخنرانی به ایشان گزارش کرده است. چه خوب بود ایشان به همان کس دستور می‌دادند تا این مطلب را خودش بیان کند تا من آزادانه بتوانم با وی گفت‌وگو کنم و از وی دلیل و مدرک بخواهم. چون این مطلب از بنیان بی‌اساس است و درخواستی که مستلزم افزایش پایه‌ی پولی شود، هیچ‌گاه از سوی من نبوده‌است.

و اما توضیح، توجه ایشان و همگان را به این یادداشت مدیرعامل بانک مسکن که در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ هم در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد و هم در کانال تلگرامی‌شان انتشار داده‌اند و به صراحت اعلام نموده‌اند که آخوندی وزیر راه و شهرسازی "با اتکاء به رویکرد استراتژیک خود به اصولی محکم برای تأمین مالی سالم مسکن اعتقاد و اجرا نمودند از جمله می توان به مواردی نظیر: عدم دست اندازی به منابع پُر قدرت بانک مرکزی، ارتقاء توانمندی مالی خانوار، حمایت از رژیم پس انداز خانوار، تقویت و شفافیت در بانک عامل مسکن، ظرفیت سازی نهادی تأمین مالی مسکن، بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه و تأمین مالی سالم طرح های باقیمانده مسکن اشاره نمود". در ذیل متن کامل یادداشت را ملاحظه کنید.

https://t.me/mhbotshekan/۱۶۴

https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۳۶۴۰۰۸

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.