امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۶۴۶ واحد رشد کرد و توانست برای اولین‌بار سقف کانال ۲۷۳ هزار واحدی را شکسته و در آستانه ورود به کانال ۲۷۵ هزار واحدی قرار بگیرد.

این در حالی است که در روز گذشته پس از مدت‌ها رکوردشکنی این شاخص حدود ۷۰۰ واحد کاهش یافته بود.

تقریبا اکثر نمادها در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت مواجه شدند و این موضوع سبب شد که شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌جهت با نماگر اصلی بازار رشد ۲۲۱۶ واحدی را تجربه کند. در عین حال شاخص آزاد شناور با ۷۳۸۰ واحد افزایش رشد کم‌سابقه‌ای را تجربه کرد و تراز ۳۱۴ هزار و ۱۸۲ واحدی را به ثبت رساند.

شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۴۶۰۷ و ۹۲۲۳ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا و پتروشیمی پارس هر کدام به ترتیب ۳۸۰، ۲۸۷، ۲۸۱ و ۲۵۸ واحد در شاخص‌های بازار تاثیر مثبت داشتند، اما در طرف مقابل معدود نمادهایی همچون بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان و دادگستر عصر نوین سعی کردند شاخص‌های بازار را با افت مواجه کنند. هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۲۶، ۲۲ و ۱۰ تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

 در گروه محصولات شیمیایی پس از چند روز بار دیگر درصدر ارزش معاملات ایستاد. در این گروه ۱۳۷ میلیون سهم به ارزش ۱۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

خودرویی‌ها، فلزات اساسی و گروه حمل و نقل پس از گروه محصولات شیمیایی در صدر ارزش معاملات قرار گرفتند. ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۸۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود پنج میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

در فرابورس ایران شاخص کل ۹۲ واحد رشد کرد و رقم ۳۶۵۳ را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار تا عدد ۱۲۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به نزدیک رقم یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

امروز در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۳۱۵ و تعداد نمادهای منفی به ۳۲ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۵۶ و تعداد نمادهای منفی به ۴۴ رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.