آکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشت، ترامپ در جریان یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفته بود: فهمیدم، فهمیدم. چرا آنها (گردباد) را بمباران هسته‌ای نمی‌کنید. وقتی تندبادها در سواحل آفریقا شروع به شکل گرفتن کرده و از اقیانوس اطلس عبور می‌کنند بمبی در داخل چشم توفان می‌اندازیم و آن را مختل می‌کنیم. چرا نتوانیم این کار را بکنیم؟

یکی از افراد حاضر در جلسه به ترامپ گفته بود: این گزینه را بررسی می‌کنیم.یک منبع آگاه اظهار داشت: افراد حاضر متعجب شدند و بعد از جلسه با خود می‌گفتند، با این مساله چه کنیم؟

یکی از یادداشت‌های مربوط به جلسه شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ترامپ در آنجا نیز ایده بمباران توفان‌های شدید را مطرح کرده بود اما از «بمب هسته‌ای» صحبتی نکرده بود.

آکسیوس نوشت، یکی مقام ارشد دولت آمریکا گفت: ما درباره جلسات خصوصی رئیس جمهوری و صحبت‌هایی که ممکن است با تیم امنیت ملی مطرح کرده باشد یا نباشد اظهارنظر نمی‌کنیم.

یک مقام ارشد دیگر نیز گفت: هدف او برای جلوگیری از ورود توفان‌های شدید به آمریکا بد نیست.وی افزود: وقتی این پیشنهاد را شنیدم احساس خطر نکردم. اما فکر کردم شاید افرادی از آن استفاده کنند و به روایت‌ها درباره دیوانگی رئیس جمهوری دامن بزنند.

به گزارش آکسیوس، استفاده از بمب اتم علیه توفان و گردباد ایده‌ای نیست که ترامپ آن را ابداع کرده باشد. این موضوع به دوره دولت «آیزنهاور» بازمی‌گردد و یک دانشمند دولتی آن را مطرح کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.