رسانه آمریکایی بلومبرگ گزارش داد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد فشار علیه ایران را افزایش دهد، اما او آخر این هفته (شنبه و یکشنبه) یکبار دیگر درخواهد یافت که متحدان آمریکا تمایلی برای پیوستن به او ندارند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشت اختلافات بر سر ایران در دیدار ترامپ با همتایان اروپایی‌اش در نشست گروه ۷ که از شنبه در شهر بیاریتز فرانسه آغاز می‌شود، کاملاً علنی خواهد بود. با آنکه دستور کار این نشست اقتصاد جهان خواهد بود، مهم‌ترین مسئله امنیتی در آن تصمیم ترامپ برای خروج از برجام است.

بلومبرگ نوشت: کشور‌های اروپایی، حتی بعد از اقدام ایران در سرنگون کردن هواپیمای آمریکا و متهم شدن تهران به بر هم زدن امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس هم با سیاست‌های دولت ترامپ همسو نیستند، زیرا آن‌ها خواستار حفظ برجام هستند. کشور‌های اروپایی، به رغم این توانسته‌اند برای ایران مزایای اقتصادی لازم ذیل این توافق را ایجاد کنند.

این رسانه نوشت نارضایتی کشور‌های اروپایی از سیاست‌های افراطی دونالد ترامپ علیه ایران و رفتار‌های او با متحدان اروپایی موجب شده اروپایی‌ها اعتمادی به آمریکا نداشته باشند. علاوه بر این، ترامپ برای اینکه سفرش به فرانسه پربار باشد مقدمه‌چینی‌های خوبی هم انجام نداده است. او در حالی قدم به فرانسه می‌گذارد که درگیر جنگ تجاری با کشور‌های اروپایی است، با متحدان آمریکا در ناتو بر سر بودجه دفاعی در افتاده و بر سر موضوعی که شاید در ابتدا خنده‌دار به نظر برسد (پیشنهاد خرید جزیره گریلند از دانمارک) وارد مجادله با دانمارک شده است.

بیشترین حمایتی که ترامپ ممکن است از یک کشور اروپایی دریافت کند احتمالاً از طرف «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود. یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گفت دولت ترامپ امیدوار است جانسون بتواند مواضع انگلیس را به مواضع آمریکا در خصوص ایران نزدیک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.