«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در مصاحبه با فرانس‌پرس گفت که پیشنهاد‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره توافق هسته‌ای در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

ظریف پیشتر نیز در جمع خبرنگاران گفت‌وگوها با ماکرون را سازنده خواند و گفت: «بحثی که با رئیس جمهور فرانسه داشتیم در ادامه تماس‌های تلفنی روسای جمهور دو کشور در چند هفته گذشته است. فرانسه پیشنهادهایی را ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را ما ارائه کردیم درباره نحوه اجرای برجام و گام‌هایی که نیاز است طرفین بردارند».

وزیر امور خارجه ایران ظهر روز جمعه با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قرار است که عصر امروز نیز ظریف با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کند. تعهدات برجامی اروپا محور اصلی این گفتگوهاست.

وزیر امور خارجه ایران در حالی با مقامات ارشد فرانسوی دیدار می‌کند که قرار است فردا (شنبه) به مدت دو روز نشست سران گروه هفت در فرانسه برگزار شود. ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در اسلو به همراه همتای نروژی و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.

با توجه به اینکه ماکرون یک روز قبل از حضور در نشست گروه هفت با ظریف دیدار می کند، آن هم در حالی که ظریف چندی پیش از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفت، نشانگر عزم و اراده دولت پاریس برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی و ایفای نقش در کاهش تنش هاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.