سرهنگ تورج کاظمی دراین‌باره گفت: چندی پیش و درپی شکایت تعدادی از کاربران عضو کانال دمنوش‌های گیاهی مشخص شد  فردی به بهانه فروش انواع دمنوش اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

وی ادامه داد:‌ تعدادی از  شاکیان پرونده با مراجعه به پلیس اعلام کردند که پس از ثبت سفارش صفحه بانکی پرداخت وجه خرید برایشان باز شده است و کلیه اطلاعات بانکی را بر روی صفحه ثبت کرده‌اند اما پس از انجام تراکنش هیچ تاییدیه‌ای دریافت نکرده و دقایقی بعد پیام برداشت مبلغ زیادی از حسابشان را دریافت کرده‌اند که در همین راستا مشخص شد گرداننده این کانال کلاهبردار بوده و صفحه مذکور نیز جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم پس از به دست آوردن اطلاعات بانکی شاکیان ارتباط مجازی خود را با شاکیان مسدود کرده بود، گفت: پرونده تشکیل شده تجمیع و برای شناسایی متهم در اختیار تیم مهندسی پلیس فتا قرار گرفت که در تحقیقات پلیسی متهم شناسایی شد.

وی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه قرار گرفت، گفت: متهم برای اینکه نشانی از خود بر جای نگذارد به طور مرتب پروفایل و صفحه اجتماعی خود را تغییر داده و در حالی که مرد بود، خود را به عنوان یک خانم به مشتریانش معرفی کرده بود اما سرانجام از سوی ماموران دستگیر شد.

کاظمی با بیان اینکه متهم مردی ۳۹ ساله و ساکن استان کرمانشاه بود، گفت: این فرد پس از مشاهده دلایل قوی پلیس، لب به اعتراف گشود و گفت که از طریق تبلیغ و فروش دمنوش‌های مورد پسند، صفحه‌ای جعلی طراحی کرده و پس از کسب اطلاعات بانکی مشتریان، اقدام به تخلیه حساب آنان کرده است. 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: این فرد که میلیون‌ها تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، برای ادامه روند رسیدگی به جرم و سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

کاظمی از شهروندان خواست برای انجام هرگونه خرید و فروش اینترنتی به سایت‌های مجاز و دارای ای‌نماد مراجعه کرده و از اعتماد به صفحات و کانال‌های مجازی خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.