سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: مدتی قبل در پی شکایت شهروند خانمی ۳۹ ساله ساکن غرب تهران در خصوص انتشار برخی از تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی، رسیدگی به این موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی در تحقیقات خود گفت به فرد خاصی مشکوک نیست و نمی‌داند این تصاویر چگونه در دست افراد غریبه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متهم حتی شماره تلفن همراه شاکی را نیز به همراه تصاویرش در کانال‌های غیر اخلاقی قرار داده بود، گفت: همین موضوع سبب مزاحمت‌های متعدد برای این زن شده بود که در همین راستا مساله با فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد فردی باعکس شاکی اقدام به ساخت یک پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و به وسیله آن با مردان مختلف گفت وگو های مبتذل کرده و در نهایت شماره تلفن شاکی را نیز به آنها داده است.

کاظمی با بیان اینکه در قدم اول مشخص شد شماره‌ای که متهم با آن اقدام به درست کردن حساب کاربری کرده متعلق به یک زن است و شاکی هیچ شناختی از آن ندارد گفت: مأموران با بررسی‌های فنی و پلیسی سرانجام هویت متهم ناشناس را شناسایی کرده و متوجه شدند که حساب کاربری از سوی مردی ۴۱ ساله به نام مهران که در غرب تهران ساکن است، ساخته شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در تحقیقات انجام شده محل سکونت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای متهم دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. با انتقال متهم به مقر پلیسی و مواجهه با شاکی مشخص شد که وی همسر سابق شاکی است و با انگیزه انتقام جویی از شاکی اقدام به انتشار تصاویر همسر سابقش کرده است.

وی با بیان اینکه متهم به بزه انتساب اعتراف کرد، گفت: این فرد که راهی جز اعتراف نداشت به بزه انتسابی اقرار کرد که در همین راستا نیز پرونده‌ای برایش تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.