در ابتدای این نشست خبری مکرون روابط میان کشورش با انگلیس را بسیار مناسب خواند و گفت، به تمایل انگلیسی‌ها برای خروح از اتحادیه اروپا احترام می‌گذاریم.

مکرون در ادامه گفت: دیدار با جانسون فرصتی برای هماهنگی مواضع دو کشور در بحران های کنونی است.

مکرون دیدار با جانسون پیش از نشست گروه ۷ را فرصتی برای هماهنگی مواضع دو کشور در مورد موضوعات گوناگون از جمله ایران دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, مکرون در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون در کاخ الیزه تاکید کرد انگلیس و فرانسه تعهدات بسیار عمیقی در بسیاری از بحران های کنونی مانند کشورهای ساحل آفریقا, مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آموزش دارند که در کنار هم به آنها واکنش نشان می دهیم. همکاری کشورهای ما در این زمینه هیچ گاه انکار نشده است و همواره مسئله ای اساسی بود.

وی این دیدار در آستانه برگزاری نشست گروه ۷ را فرصتی برای هماهنگی مواضع در مورد این موضوعات دانست.

ابراز امیدواری جانسون به اجرای برگزیت با حصول توافق

نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرد خروج این کشور از اتحادیه اروپا همراه با حصول توافق باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان ؛ بوریس جانسون که به پاریس سفر کرده است در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تشکر می کنم. حضور در پاریس برای من بسیار مایه خشنودی است. با توجه به گفته های شما (مکرون) درباره برگزیت, من می خواهم مستقیما به سراغ این موضوع بروم. می خواهم برای شما - یعنی امانوئل مکرون - و مردم فرانسه به صراحت بگویم که البته من خواستار توافق هستم. به نظر من , می توانیم به توافق دست یابیم . من از گفتگوهای شب گذشته ما در برلین -که با دوستان مشترک خود داشتیم - دلگرم شدم. می دانم که با انرژی , خلاقیت و ممارست می توانیم راهی رو به جلو را برای کلیه فعالیت های تجاری و برای شهروندان مان بیابیم.

بوریس جانسون: انگلیس تا سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می شود

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه, اعلام کرد, سی و یکم اکتبر(نهم آبان ۱۳۹۸) چه با توافق یا بدون توافق باید اتحادیه اروپا را ترک کنیم. وی افزود, دور از موضوع خروج ما از اتحادیه اروپا روابط مشترک میان انگلیس و فرانسه باید تقویت شود.

امانوئل مکرون نیز در سخنان خود گفت, باید برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که قرار است سی و یکم اکتبر انجام شود آماده باشیم.

جانسون پس از دیدار با مرکل خواهان توافق است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در روز چهارشنبه « تشویق شده » و « خواهان توافق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.