به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، امروز ضمن تاکید بر آنکه اگر شرایط تغییر نکند بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد، از فرانسه و آلمان خواست نظرشان درباره برکسیت را تغییر دهند و برای توافقی دیگر مذاکره با انگلیس را آغاز کنند.

جانسون به خبرنگاران گفت: «آماده‌ایم در ۳۱ اکتبر با و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم». او در ادامه افزود «دوستان و شرکای ما در آن طرف کانال تمایل کمی به تغییر موضعشان نشان داده‌اند، این خوب است، مطمئن هستم که این کار را خواهند کرد».

نخست‌وزیر انگلیس در خصوص دیدار خود با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که قرار است این هفته صورت بگیرد گفت: «امیدوارم آن‌ها برای سازش متمایل باشند».

بوریس جانسون ماه گذشته جانشین ترزا می، نخست‌وزیر پیشین انگلیس شد. می‌ پس از آنکه سه بار توافقی که با اتحادیه اروپا به دست آورده بود از سوی پارلمان این کشور رد شد، استعفا کرد. جانسون از همان ابتدا تاکید کرد در تاریخ تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا (۳۱ اکتبر) با و یا بدون توافق، برکسیت را اجرایی خواهد کرد. این در حالی است که اکثریت پارلمان پیش از این تلاش کرده بودند مانع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق شوند.

تاکنون درخواست‌های جانسون از اتحادیه اروپا برای مذاکره دوباره درباره توافق برکسیت رد شده است. این امر انگلیس را به سمت خروج غیرمدیریتی سوق می‌دهد که بنابر یک ارزیابی منتشر شده از سوی ساندی تایمز سبب بسته شدن بنادر، افزایش خطر اعتراضات عمومی و متزلزل شدن اقتصاد این کشور اروپایی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.