رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه این مطلب را به نقل از عمران خان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز عنوان کردند.

وی دولت هند را به آلمان نازی تشبیه و بیان کرد: رویکرد تهاجمی دهلی جان هشت میلیون نفر از ساکنان منطقه کشمیر را به خطر انداخته است.

عمران خان اظهار داشت: عرصه برای مردم کشمیر تنگ شده و ما نگران نسل کشی مسلمانان در این منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین از سازمان ملل خواستار اعزام ھیات ناظران و نیروهای حافظ صلح به منطقه جامو و کشمیر شد.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور در اعتراض به وضعیت بحرانی کشمیر به دادگاه لاهه و شورای حقوق بشر سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.

پس از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای بررسی اوضاع کشمیر، اکنون دولت اسلام آباد تصمیم گرفته تا از هند به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کند.

پس از تصمیم دولت هند برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر تنش ها میان دهلی و اسلام آباد تشدید شد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

تنش های دیپلماتیک پس از اخراج سفیر و ۱۳ دیپلمات هند از پاکستان در پی تشدید اختلاف ها میان دو کشور، سبب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی را متوقف کند.

دولت هند با اعلام اینکه تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی تجدید نظر کند.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست چین و پاکستان، جمعه گذشته پشت درهای بسته نشستی برای رسیدگی به موضوع کشمیر تشکیل داد.

نماینده چین در سازمان ملل پس از پایان این نشست گفت، اعضای شورای امنیت معتقدند، هند و پاکستان به منظور جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه کشمیر باید از انجام اقدامات یکجانبه در این منطقه خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.