جلال میرزایی  در واکنش به حواشی ایجاد شده در پی اظهارات آیت الله یزدی درباره رئیس پیشن قوه قضائیه و پاسخ آملی لاریجانی گفت: برخلاف نظر همکارانم و افرادی که در این چند روز اعلام موضع کردند این مجادله‌ها را مفید می‌دانم.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه آیت الله یزدی سال‌ها رئیس قوه قضائیه بودند و امروز هم عضو شورای نگهبان است، عنوان کرد: اینکه نگاه ایشان  نسبت به برخی از مسائل روشن شود از نظر من بسیار خوب است؛ زیرا مردم هم در جریان افکار و موضع ایشان قرار می‌گیرند. بد نیست جامعه بداند وی در جامعه مدرسین چه دیدگاهی دارد.

او ادامه داد: آیت الله یزدی مباحثی را در ارتباط با موضع و عملکرد آقای آملی لاریجانی مطرح کردند، درست این است که به این مسائل پاسخ داده شود زیرا جامعه به آن واکنش نشان داده اما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای بیان می‌کنند این کار دور از اخلاق اسلامی است و شخصی در این میان باید سکوت کند و از دو مجتهد چنین انتظاری نیست. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار همین است که آقای آملی لاریجانی انجام دادند زیرا ایشان حق دارد موضع و دفاعیات خودشان را در برابر آن چه که آقای یزدی گفته بیان کند. 

نماینده مردم ایلام درباره نامه آیت الله لاریجانی به آیت الله یزدی و اینکه شاید این نامه پایه‌های اختلاف را ایجاد کند، بیان کرد: چه اختلاف افکنی؟ نظر من برخلاف آن چه که بیان می‌کنند، است. به هرحال مسائلی مطرح شده است، جامعه باید در جریان نحوه اداره کشور قرار گیرد و ببیند این افراد چگونه عمل می‌کردند، چه نقاط ضعف و قوتی داشتند، توانایی علمی‌شان چه بوده و این مسئله چیز بدی نیست.

او درخصوص اینکه گفته می‌شود این مجادله بین آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی ممکن است بر آینده سیاسی علی لاریجانی بردار رئیس پیشین قوه قضائیه تاثیر بگذارد، اظهار داشت: آن‌چیزی که باید نگران تاثیرگذاری آن باشیم موج تخریب‌ها است که در جامعه ما همیشه وجود داشته است.

میرزایی یادآور شد: اوایل انقلاب این موج تخریب‌ها شروع شد و تا به امروز ادامه دارد، اما تفاوت‌شان در این بود که تا به این حد عمیق نبود. اوایل انقلاب موج تخریب علیه شهید بهشتی بود بعد از جنگ هم شایعاتی را در مورد آیت الله هاشمی بیان کردند و ناجوانمردانه دست به تخریب ایشان زدند. 

او تاکید کرد: هر فردی که مسئولیتی را در دست می‌گیرد باید شرایطی وجود داشته باشد که شهروندان درباره عملکردش نظر دهند اما این نقد نباید تخریب باشد و طبق همین اصل هم فردی که مورد نقد قرار می‌گیرد باید از خودش دفاع کند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم فرد را تخریب می‌کنیم اما می‌گوییم که طبق اخلاق و موازین اسلامی شما سکوت کنید! این چه سکوتی است؟ کدام اخلاق اسلامی این را گفته است؟ 

او ادامه داد: چنین وضعیتی را برای مرحوم هاشمی ایجاد کردند و جالب است که آن زمان اهداف بلندمدت مدنظر بود اما امروز اهداف کوتاه مدنظر افراد است و کسانی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند نمی‌دانند که با این کار چه بلایی سر سرمایه‌های اجتماعی هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌آورند.

وی افزود: همه افراد که معصوم نیستند اشتباهاتی هم دارند و باید این بپذیریم. گاهی اوقات افراد اشتباهی هم نمی‌کنند اما اصرار داریم بگویم اشتباه کرده است!

میرزایی اظهار داشت: در این سال‌ها چه رفتاری با سید محمدخاتمی شد؟ چه رفتاری با آیت الله صانعی شد؟ همه سکوت کردند و در برابر تخریب‌ها کلامی به زبان نیاورند. هم آقای یزدی و هم آقای آملی لاریجانی سکوت کردند! چندبار مطلب علیه آیت الله هاشمی گفته شد و این عزیران سکوت کردند. 

او افزود: اگر زمانی که علیه افرادی مانند آقای هاشمی، خاتمی و دیگران حرف‌هایی زده شد سکوت صورت نمی‌گرفت امروز کار به اینجا نمی‌رسید. امروز هم این افراد مسئولیت اجرایی ندارند که بگوییم پاسخ ندهند زیرا به صلاح کشور نیست، امروز مسئولیت ستادی دارند و بد نیست مردم درباره سلایق، علایق و سطح سواد آنان اطلاع پیدا کنند. 

این نماینده مجلس درباره اینکه برخی ها معتقدند این بگو و مگوها بر نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرخواهد گذاشت، گفت: نمی‌دانم آقای لاریجانی می‌آید یا خیر، دغدغه امروز آمدن و نیامدن ایشان به انتخابات نیست.  بعید می‌دانم صحبت میان آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی تاثیری بر آینده سیاسی علی لاریجانی داشته باشد اما تخریب‌هایی وجود دارد که می‌تواند جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.