امروز به مناسبت صنعت دفاعی و با حضور رئیس جمهور، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولان کشوری، از  ‌پیشرفته‌ترین و منحصربه فردترین دستاورد متخصصان صنعت دفاعی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و هیئت همراه صبح امروز پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازدید کردند.

بر اساس گزارش  وزارت دفاع،‌ ‌تلاش‌ فرزندان ملت در صنعت دفاعی کشور در سالی که مزین به رونق تولید است به بار نشست و سامانه باور 373 با قابلیت‌های به مراتب بیشتر از اس ‌300 را برای حفاظت و پاسداری از فضای کشور در اختیار واحدهای پدافندی قرار دادند.

در این مراسم رئیس جمهور از وزیر دفاع، متخصصین صنعت دفاعی و همه دست‌اندرکاران صنایع دفاعی در ساخت باور 373 ‌ تشکر و قدردانی کرد. ‌

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع با بیان اینکه متخصصان صنعت دفاعی‌در همه حوزه‌ها از مهندسی معکوس عبور کرده و به محصولات مورد نظر با طراحی بومی ‌رسیده اند، گفت: ‌باور 373 مهم‌ترین پروژه موشکی پدافندی بومی است که ساخت آن از چند سال قبل شروع شده و می‌تواند علیه اهداف متعدد هوایی در ارتفاع بالا بکارگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.