به گزارش خبرگزاری دویچه وله، گزارش مالی دولت آلمان در حالی منتشر می شود که واشنگتن مدعی است؛ به دلیل کوتاهی های برلین در پرداخت هزینه های دفاعی ناتو، می خواهد سربازان آمریکایی را از آلمان به لهستان منتقل کند.

وزارت مالی آلمان در پاسخ به سؤال برخی نمایندگان حزب چپ اعلام کرد؛ در  هفت سال گذشته، برلین ۲۴۳ میلیون یورو (۲۷۰ میلیون دلار) برای پشتیبانی از سربازان آمریکایی مستقر در آلمان اختصاص داده است.

این هزینه شامل مزایایی برای کارگران سابق و هزینه های نگهداری ساختمان ها و سایر املاک و مستغلات است.

وزارت مالی آلمان می افزاید؛ علاوه بر این، ۴۸۰ میلیون یورو دیگر برای هزینه های ساخت وساز مربوط به ناتو در آلمان، تقریباً به طور انحصاری به حساب ایالات متحده واریز شده است.

دولت آلمان در حالی هزینه های حضور سربازان آمریکایی در این کشور را منتشر می کند که پیش از این «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان هشدار داده بود که عدم تمایل «آنگلا مرکل»‌ صدر اعظم آلمان برای افزایش بودجه دفاعی این کشور، ممکن است آمریکا را مجبور کند نیروهای مستقر در آلمان را به لهستان منتقل کند.

گرنل در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آلمانی «د پ آ » گفت: در واقع توهین آمیز است که فرض کنیم که مالیات دهندگان ایالات متحده باید همچنان هزینه های حضور ۵۰ هزار نیروی آمریکایی در آلمان را بپردازند، اما آلمانی ها در عوض مازاد بودجه خود را در برنامه های داخلی خرج کنند.

گرنل افزود: آمریکایی ها درک نمی کنند که چرا آلمان به تعهدات خود در مورد ناتو و کمک به غرب عمل نمی کند و زمانی که به آنان تذکر داده می شود، آنها از این امر بسیار ناراحت می شوند.

وی همچنین در پیام توییتری از کمبود هزینه های دفاعی آلمان انتقاد کرد.

تخمین زده می شود حدود ۳۴ هزار سرباز آمریکایی در بیش از دهها پایگاه ارتش و نیروی هوایی آلمان مستقر باشند و همچنین ۱۷ هزار کارمند پشتیبانی غیرنظامی آمریکایی نیز در این کشور حضور دارند.

انتقادهای دولت آمریکا از آلمان در حالی افزایش یافته که برلین در هفته های گذشته با پیشنهاد آمریکا برای حضور در ائتلاف دریایی در خلیج فارس مخالفت کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.