به گزارش رویترز، سخنگوی پلیس فدرال آلمان تصریح کرد، روند انتقال کودکان تحت نظارت کارمندان اجتماعی و خدماتی برای حمایت از کودکان انجام گرفته است.

این نخستین باری است که دولت آلمان فرزندان داعشی‌ها را در میان بحث‌های داغ درباره چگونگی مقابله با بازگشت تروریست‌های داعشی و فرزندان آنها به کشورهای اروپایی به آلمان بازگرداند.

در همین راستا، منابع اعلام کردند که از میان این کودکان دو خواهر (دو و چهارساله) به همراه مادربزرگشان و همچنین یک کودک (هفت ساله) به همراه مادر بزرگش از فرودگاه اربیل به آلمان بازگشتند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که چهار کودک از جمله یک کودک بیمار در روز دوشنبه به کارمندان کنسولگری آلمان در اربیل تحویل داده شدند.

آلمان نیز مانند سایر کشورهای غربی در مورد نحوه برخورد با شهروندان خود که برای پیوستن به گروه‌های افراطی مانند داعش به خاورمیانه رفته‌اند، سختگیری دارد.

در همین راستا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: ما سعی خواهیم کرد که کودکان بیشتری سوریه را ترک کنند. بیشتر این کودکان کوچک هستند و سن کمی دارند و نمی‌توانند مسئولیت اقدامات و فعالیت‌های والدینشان را به دوش بکشند و ما می‌خواهیم که کمکی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.